כניסה/הרשמה לבעלי עסקים
שם עסק
סיסמה
להרשמה שכחת סיסמה?
הפוך לדף הבית
הוסף למעודפים
אודות ירוקים | אינדקס ירוקים | מבצעים | לימודים | שלח כתבה
חדשות
20 לינואר 2011
בעל עסק ירוק? הצטרף עכשיו לאינדקס עסקים ירוקים שבאתר!
20 לינואר 2011
נתקלת במפגע סביבתי, תברואתי? צלם, פנה אלינו, ניידע את הרשויות ונבקש לטפל בבעיה!
14 לינואר 2011
יש לך רעיון ירוק? הינך פריק של איכות הסביבה? היית באתר אקולוגי מרשים? כתוב לנו, ושתף את כולנו בחוויותיך.
דרושים
חיפוש כתבות
תחום
כתבה
הרשם לקבלת ניוזלטר
שם  
אימייל
כתבות ומאמרים
איכות הסביבה
אנרגיה חלופית
אתרי איכות הסביבה
בניה ירוקה
בעלי חיים
דרושים ירוקים
זיהום אוויר
מוצרי טבע
מוצרים אורגניים
מיחזור
מים
פרסום
דף הבית >>מוצרי טבע >>מזון של עוצמה
   מזון של עוצמה
לחץ להגדלה
בעידן זה של מזון מעובד ומשומר, מלא בחומרי טעם וריח, מוזרק תרופות ואנטיביוטיקה, מוקפא ומהונדס גנטית, מרוסס ועוד תופעות שנשתרשו בשוק המזון בעשורים האחרונים, חשוב מאוד כי נעשה לנו מנהג של קבע להזין את גופנו במזון המכיל מינרלים...

מאת: סקופ אתרים בע"מ
פורסם: 12/11/08 17:40

מזון בריא - מזון של עוצמה

בעידן זה של מזון מעובד ומשומר, מלא בחומרי טעם וריח, מוזרק תרופות ואנטיביוטיקה, מוקפא ומהונדס גנטית, מרוסס ועוד תופעות שנשתרשו בשוק המזון בעשורים האחרונים, חשוב מאוד כי נעשה לנו מנהג של קבע להזין את גופנו במזון המכיל מינרלים, ויטמינים ואנטי אוקסידנטים  (נוגדי רעלנים) באורח קבוע.

איננו מטיפים לקיצוניות. לא נאמר לכם כאן לאכול רק ירקות ופירות אורגניים, להימנע מבשר "רגיל" ולאכול רק בשר ועופות שגדלו בטבע ואכלו אורגאני, לא הוזרקו אנטיביוטיקה ובהמשך, כשהפכו לסטייק, הוספו להם 15% מים. כמובן שניתן ורצוי לעשות כך, אך בעידן זה, לרבים מאיתנו אין את הסבלנות והתקציב לעשות זאת. וגם, לרבים מאיתנו קשה להתרגל לטעמים החדשים. לחם מחיטה מלאה נחשב בעיני רבים לפחות טעים מלחם לבן. למה ? עיין של הרגל בלבד. אם דחפו לנו לתיק האוכל לחמניות עם שוקולד מאז שהיינו בני שלוש, ברור שיהיה קשה להתרגל ללחם שיפון עם אבוקדו, שמן זית וזעתר.

כיוון שכך, אנו רק נמליץ למעט בצריכת המזונות אותם ציינו בפסקה הראשונה, אך נוסיף כאן רשימה של מזונות רבי עוצמה שיסייעו למערכות שלכם להתמודד היטב עם חיי היום יום המתישים וגם להשלים את החסרים שאתם אוספים עקב תזונה לקויה וחסרת ערך.

להלן רשימה של מזון ומשקה שבהחלט כדי לעשות מנהג קבוע ולהכניס לגוף. אנו מבטיחים כי הוא יגמול לכם בחיוניות, רעננות וערנות.

 

תה ירוק

התה הירוק שמקורו בסין מכילTheanine  – חומצה אמינית המופיעה רק בתה.

היא מתפרקת והופכת לחומצה גלוטמית שיש לה השפעות של תחושת הרפיה באדם (relaxetion).

עוד מכיל התה הירוק שמנים נדיפים, ויטמינים, מינרלים, כמות מזערית (3.6%) של קפאין, אבל בעיקר קטצ'ינים פוליפנולים. אלה הן תרכובות פלבנואידים בעלות תכונות אנטיאוקסידנטיות (נוגדי חמצון) יוצאות דופן. הפלבנואידים מנקים את תוצרי הלוואי המזיקים שגורמים הראדיקאלים החופשיים. מחקרים הוכיחו כי תכונותיהם רבות העוצמה של הקטצ'ינים מונעות מחלות סרטן ולב ומנטרלות השפעות חומרים כימיים בגוף. מחקרים רבים הוכיחו כי צריכה יומית של תה ירוק 2-4 כוסות, מונעת מחלות לב ושבץ בקרב גברים ונשים.

 

יין אדום

רבים תוהים מהו סוד היין האדום. על פניו משקה אלכוהולי לכל דבר. ובכן, הסגולות של היין האדום נמצאות למעשה בקליפות הענבים ממנו הוא מיוצר. כיון שלא נתחיל לאכול קילו ענבים בכל יום, היין הוא האפשרות המועדפת כי הם החומר הפעיל מגיע בצורה מרוכזת וגם נותן "ראש טוב", שגם הוא יפה לבריאות. קליפות הענב מכילות נוגדי חמצון חזקים – פליפנולים, אותם ציינו בתה הירוק. אחד החזקים שבהם נקרא רסוורטרול שתפקידו בהעלאת רמות הכולסטרול הטוב הוא אדיר. נגדי חמצון אלה מונעים הסתיידות עורקים ולכן הם גם טובים ללב ודרכי הדם.

עם כל הטוב שבעניין, אין להגזים איתו. צריכה של כוס אחת ביום או יומיים תספיק, כיון שידוע לנו כי הכבד אינו חובב אלכוהול.

 

שום

אנחנו עדיין במחלקת האנטי אוקסידנטים (נוגדי החמצון). מוצאו באסיה המרכזית. מסלק פסולת מהגוף, מחסן ומחזק.בעבר השתמשו בו נגד הסתיידות עורקים, מניעת הזדקנות כלי הדם וזירוז מחזור הדם. השום מכיל חומרים אנטיביוטיים המדבירים גורמי מחלות שונות וזיהומים בגוף. הכוחות האנטי בקטריאליים ואנטי פטרייתיים המסוגלים למנוע ולרפא גם בעיות מעיים, מיוחסים לחומר הגופריתי שבשום הנקרא אליל סולפיד (גורם הריח העז של השום). מסריח, אבל בהחלט בריא.  

 

קוואקר- שיבולת שועל

 הקוואקר הוא מזון שבהחלט מומלץ בעיקר בשעות הבוקר. אפשר לאכול אותו כדייסה בתוספת חלב רגיל או סויה וגרנולה. גם מים הם אפשרות, אם כי פחות טעימה. צריכה של שיבולת שועל בבוקר תורמת להרגשת שובע במהלך היום ולכן מסייעת בתהליכי הרזייה, לכל המעוניין. הקוואקר מסייע בהורדת כולסטרול כיון שמכילה בטא גלוקן שהם סיבים המסלקים את כולסטרול מהמעיים. גם לחץ דם יכול לרדת עקב צריכה של קוואקר לאלה הסובלים מיתר לחץ דם. הקוואקר מכיל נוגדי חמצון, ברזל, סידן, ויטמיני B וגלוטן.

 

קינואה

בפי הילידים בהרי האנדים שבדרום אמריקה, ארץ הולדתה של הקינואה, היא מכונה אם כל הדגנים. הם ניזונים ממנה אלפי שנים ופיתחו ממש מסורת של טקסים להודאה על דגן זה. ואכן, יש על מה להודות. הקינואה היא אחד הדגנים העשירים היותר בחומצות אמינו (אבן הבניין של החלבון). יש בה שמונה חומצות אמינו חיוניות. לכן, כיון שהיא מכילה חלבון מלא, מהווה הקינואה תחליף לבשר – חלבון מן החי. לכן, היא פתרון מצוין לצמחוניים או טבעוניים. בנוסף, היא הדגן שמכיל את הכמות הגדולה ביותר של סידן.

 

אגוזים

אגוזי המל, הפקאן, והמקדמיה, הם בהחלט מזון עוצמתי. נכון, הם אומנם שמנים, אך עם זאת השומן שבהם הוא מסוג השומנים הלא רוויים – שומן טוב שאינו רווי במימן. הם עשירים באומגה 3, ויטמין E, ברזל ואבץ – מינרלים שחשובים מאוד למי שלא צורך בשר באופן קבוע. האגוז תורם להורדת רמות הטריגליצרידים בגוף, הכולסטרול הרע -  LDL, וכן גם מעלים את הכולסטרול הטוב -  HDL . עובדות אלה מסבירות את הסגולה המרכזית שבאכילת אגוזים והיא מניעת מחלות לב. חשוב לזכור שכל גרם אגוזים מכיל 6 קלוריות.

את האגוז יש לאכול לא קלוי.

 

דג סלמון

דג הסלמון מכיל כמויות גדולות של אומגה 3, וזאת בעקבות התזונה שלו המבוססת על דגיגים טריים הניזונים מאצות ים המלאות באומגה. חומצת השומן הבלתי רוויה – אומגה 3 מסייעת לתפקודי הלב כיון שמונעת מטסיות הדם להיצמד לדפנות העורקים. היא גם מורידה את רמת הטריגליצרידים והכולסטרול הרע. האומגה 3 חוסם את ייצורם של חומרים דלקתיים, שקשורים למחלות אוטו אימוניות כמו דלקת מפרקים שגרונית וזאבת. אגב, סלמון בתנור עם מעט שמן זית ורוזמרין ממש תענוג לחיך.

 

נבטים

זרעי הצמחים מכילים בתוכם את יסודות המזון המיועדים להזין את הצמח בתחילת גדילתו. בזמן ההנבטה, המזון השמור בגרעין עובר לנבט ואז מתחיל הנבט ליצור מינרלים וויטמינים מן הזרע. זו הסיבה לכך שערכו התזונתי של הנבט גבוה מזה של הגרעין עצמו.

הנבט הוא מזון חי , לכן הוא מבטיח שנקבל ממנו את הערכים התזונתיים שבו. הנבטים נקיים מריסוס וחומרי הדברה. הם נוחים לעיכול כיון שמכילים אנזימי עיכול רבים ושונים. הנבטים עשירים בויטמינים, מינרלים, ודלים בפחמימות. לכן כדאי לצרוך אותם למי שמעוניין לשמור על משקל תקין. מומלץ לאוכלם כשהם חיים ולא מוקפצים. חשוב שתזכרו כי כל מזון חי שיהיה על הצלחת שלכם הוא תוספת חיות לאדם.

זרעים שכדאי להנביט הם סויה, עדשים, חילבה, חומוס, חיטה, שיבולת שועל, שעועית, אספסת, מאש ואופנה.

כל אלה מלאים בוויטמיני B , מינרלים כמו ברזל , אבץ ואשלגן.

 

שומשום

אנחנו מכירים את השומשום בצורה של טחינה. עדיף לאכול טחינה משומשום מלא כיון שכך שומר השומשום על ערכיו התזונתיים.

בשומשום חומצות שומן לא רוויות, הרבה מאוד סידן, ברזל, מגנזיום, אבץ, נחושת, ויטמין E  , ויטמין A ורוב ויטמיני ה-B .

קיימים מזונות נוספים שיכולים לתרום לבריאותכם הגופנית ואגב כך להשפיע לטובה על בריאותכם הנפשית. הקשר בין הגוף לנפש ידוע. למשל, אם יחסרו בגופכם ויטמינים מקבוצת ה-B, תסבלו מעייפות, חוסר ריכוז, עצבנות, חולשה, ותופעות נוספות. לכן, צריכה של מוצרי בריאות אלה ונוספים תשפר משמעותית את איכות חייכם.

אין זה אומר שאתם הולכים להפוך לטבעונים או צמחונים, אתם פשוט מגוונים בברכה את הארוחה..

 

 

לבריאות.

 

 

   תגובות  (0) הוספת תגובה
 
© Copyright 2008 All Rights Reserved ירוקים : : ירוקים ברשת : : תנאי שימוש : : אנרגיה חלופית : : צור קשר Designed by scoopsites.net
אנרגיה סולארית מפת אתר