כניסה/הרשמה לבעלי עסקים
שם עסק
סיסמה
להרשמה שכחת סיסמה?
הפוך לדף הבית
הוסף למעודפים
אודות ירוקים | אינדקס ירוקים | מבצעים | לימודים | שלח כתבה
חדשות
20 לינואר 2011
בעל עסק ירוק? הצטרף עכשיו לאינדקס עסקים ירוקים שבאתר!
20 לינואר 2011
נתקלת במפגע סביבתי, תברואתי? צלם, פנה אלינו, ניידע את הרשויות ונבקש לטפל בבעיה!
14 לינואר 2011
יש לך רעיון ירוק? הינך פריק של איכות הסביבה? היית באתר אקולוגי מרשים? כתוב לנו, ושתף את כולנו בחוויותיך.
דרושים
חיפוש כתבות
תחום
כתבה
הרשם לקבלת ניוזלטר
שם  
אימייל
כתבות ומאמרים
איכות הסביבה
אנרגיה חלופית
אתרי איכות הסביבה
בניה ירוקה
בעלי חיים
דרושים ירוקים
זיהום אוויר
מוצרי טבע
מוצרים אורגניים
מיחזור
מים
פרסום
דף הבית >>אתרי איכות הסביבה >>ניהול אתרי אינטרנט
   ניהול אתרי אינטרנט
לחץ להגדלה
כמו בעולם העסקים כך גם באינטרנט - חייבים לעבוד נכון כדאי להגיע לתוצאות. חייבים להבנות בשלבים לא לרוץ ולחפש את המכה - כולנו יודעים שעסקים בצמיחה הם עובדים לאט ובטוח, לא בין לילה כולם מכירים אותך, כולם יודעים על השירותים שלך, וכולם רוצים לעבוד איתך...

מאת: סקופ אתרים
פורסם: 05/03/08 23:02

דף חדש 1

הקמת עסק אינטרנטי - כל הטעיות!

כמו בעולם העסקים כך גם באינטרנט - חייבים לעבוד נכון כדאי להגיע לתוצאות. חייבים להבנות בשלבים לא לרוץ ולחפש את המכה - כולנו יודעים שעסקים בצמיחה הם עובדים לאט ובטוח, לא בין לילה כולם מכירים אותך, כולם יודעים על השירותים שלך, וכולם רוצים לעבוד איתך...

מכיוון שרשת האינטרנט היא הפלטפורמה הכי טובה להעביר מסר ללקוחות פוטנציאלים, נוסיף לזאת את הדינאמיות והמהירות בה תהליכים מתרחשים ברשת, נגיע למסקנה שחייבים לעבוד במקביל במספר ערוצים, לעצור לרגע להרים את הראש ולבדוק את התוצאות, ללמוד מכך לשנות ולהשתנות כל הזמן.

להלן טעיות נפוצות של בעלי עסקים שרוצים להיכנס איך לא לביצה האינטרנטית.

1. השקעה רבה מדי בהקמת האתר

כשם שרומא לא נבנתה ביום אחד כך גם העסק שלנו לא צריך להיבנות בבת אחת!
לעיתים קרובות בעלי עסקים משקיעים הרבה יותר מדי בהקמת האתר...ואולי גרוע מכך מוותרים לחלוטין על הקמת אתר בגלל העלויות הגבוהות. טבעי לחשוב שאנו רוצים שבאתר שלנו יהיה את הכל. ושגם חנו יש לוח דרושים, פורום בלוגים וכו...
אך אנחנו חייבים להבין שבניית אתר אינטרנט הוא תהליך איטראטיבי , התכנים חייבים להיכנס בהדרגה וקהל הגולשים שלנו  ירצה לחוש בחידוש בכל ביקור שלו באתר. אנו לא פוטל או קהילה חברתית אנו חייבים להיות הכי טובים בשירותים אותם אנו מספקים  ולכן יש להתמקד בתוכן ואינפורמציה עניינית הקשורה לתחום עיסוקינו.
גם אם נחוץ אתר מורכב ויקר, ויש עסקים בהם אתר כזה אכן נחוץ, עדיין אפשר להתחיל באתר פשוט וצנוע שיגדל ויתרחב מאוחר יותר. רבים חוששים שאתר פשוט מדי עלול לפגוע בדימוי החברה. אך אל לנו לחשוש מכך, אם כל האתר הוא דף בודד מעוצב באופן נעים ובעל מידע רלוונטי, המבקרים רק יודו לכם שלא בזבזתם את זמנם וגרמתם להם שיטוטים מיותרים באתר שלכם.
 

2. אי הצבת מטרות ממוקדות לאתר העסק.

כשם שאנו משננים מקפידים ובדקים כל הזמן שאנו פועלים לפי תוכניות פעולה מוגדרות וכן עובדים במקביל למטרות ולחזון של העסק שנו כך גם אתר האינטרנט של העסק חייב לעבוד. אני מאמין שהצבת מטרה ברורה היא הכרחית. העובדה שהקמת אתר הוא עניין זול באופן יחסי גורמת לאנשים קודם להקים ואחר כך לחשוב מדוע בעצם הקמנו. יש סוגים שונים של אתרים המתאימים למטרות שונות וההשקעה הנדרשת, המבנה, הטקסט הגרפיקה, כל אלה עשויים להשתנות בעקבות המטרות שלנו. כדאי לא רק להסתפק בהצבת מטרות כלליות, כדאי גם לנסח אותן באופן כמותי:  האתר יגביר את מכירות העסק ב- 10 אחוז, האתר ימשוך 100 לידים בחודש מהם 10% יהפכו ללקוחות, האתר יקטין את הפניות למרכז הסיוע ב 25%, האתר יגדיל את החשיפה של המותג ב 20 אחוז.
הצבת מטרות כמותיות יוצרת מן פונקציה מוחית שבוחנת כל פעולה אל מול המטרה. "אם נציב טופס הרשמה בדף הבית בכמה זה יכול להגדיל את ההרשמה", "המטרה הייתה 100 לידים בחודש וכרגע נרשמים רק 55, האם צריך לשפר את ההטבה לנרשמים?"
הצבת מטרות כמותיות מאפשרת גם לגזור את ההשקעה הכספית הסבירה באתר. משום מה, בניגוד להחלטות עסקיות אחרות, החלטה על אתר ומערכות אינטרנטיות נלוות במקרים רבים אינה מבוססת על חישובי החזר על ההשקעה. וזה מוביל אותנו לסעיף השני...

3. השקעת כל התקציב בעיצוב ותכנות על חשבון השקעה בטקסט

האם הקדשתם תקציב מספיק לכתיבה או שרפתם הכל על עיצוב ותכנות? השקיעו לפחות 50% מתקציב האתר בכתיבה! שכרו קופירייטר מקצועי (רצוי כזה שמתמחה בכתיבה שיווקית לאינטרנט) ושתפו אותו גם בשלבי האפיון הראשוניים של האתר. (אגב, אם אתה או את כותבים מקצועיים אנא צרו איתי קשר אני מעוניין להציג באתר רשימה של כותבים מקצועיים בעברית ובאנגלית).

4. מורכבות מיותרת

הנוסחא של כל האתרים המובילים בתחומם היא פשטות!  זכרו שרוב הגולשים באם לרשת בשביל מידע. הדרך הנוחה ביותר להעביר מידע היא באמצעות טקסט. השוו את כמות המידע בעיתון יומי ואת אפשרות הבחירה שלכם לבחור לקרוא מה שמעניין אתכם באמצעות הכותרות וכותרות הביניים לזו שבטלוויזיה.

5. אתר פסיבי ולא מזמין

באתרים רבים פשוט אין מה לעשות - משעמם! עליכם לחשוב במונחים של "מה אני רוצה שאנשים *יעשו* באתר" אל תסתפקו במטרה תדמיתית "מה אני רוצה שאנשים יחשבו עלי". לכל דף באתר הציבו מטרה המנוסחת כפעולה שאתם רוצים שהמשתמש יבצע. יעילות הדף תיבחן על פי היחס בין המבקרים בדף לאלה שמבצעים את הפעולה.

6. האתר לא מדבר אל קהל היעד אלה רק מעיד על עצמו

המבקר שנכנס לאתר מתעניין רק ב "מה יש כאן בשבילי". חזון החברה לא מזיז לו, דברי רהב פומפוזיים אוטמים את אוזניו ומרחיקים אותו. הגרפיקה היפהפיה שלכם ממש לא מרשימה אותו. לעומת זאת הוא מפתח סקרנות כלפי האנשים שמרכיבים את האתר. יש לכם סיפור מעניין? תאמינו לי החתול הפרסי היפיפה של בעל האתר מעניין את המבקר יותר מ "חזון החברה" המנופח. התמקדו בלספק ללקוח את מה שהוא רוצה ורק את מה שהוא רוצה.

7. התמקדות בתפל ולא בעיקר

הלקוח הפוטנציאלי שלכם רוצה לדעת מה התועלת שתצמח לו מרכישת המוצר או השירות שלכם לפני שהוא מתעניין בתכונות שלו. ברוב המוחלט של אתרי המכירות עיקר המידע הוא אוסף חסר נשמה של תכונות ופרמטרים של המוצר. נסו לצייר למבקר תמונה חיה וצבעונית של "חייו לאחר רכישת המוצר". אין צורך בהפרזה, תפסו זווית קטנה ופרוזאית והתמקדו בה.

8. אין מעקב אחרי סטטיסטיקות באתר

חייבים להבין היכן הגולשים שלנו משוטטים באתר שלנו, מה הם מחפשים?  מה הם רוצים למצוא? היכן הם מתעכבים?  איזו פעולות הם מבצעים ומדוע הם לא קונים? או מבצעיים פעולה אחרת...
אנחנו ממליצים להתקין חינם את גוגול אנלטיק מערכת חכמה ופשוטה העוקבת אחר פעילות הגולשים באתר, ונותנת לנו תמונה מלאה על כל קישור אליו נכנסים. כדאי תמיד לדעת מה הלקוחות מחפשים אצלנו, ותמיד להשתנות ולהשתפר ולענות כל הזמן על הצרכים שלהם.

9. אין חידושים באתר שלכם

בהמשך לסעיף הקודם, תפנימו כי חובה תמיד לרענן ולשנות מדי פעם את חזות העסק, אנשים אוהבים למצוא משהו מרענן אצלך. האינטרנט הוא גן עדן לאוהבי הניסויים. בעיני מהות ניהול העסק אינטרנטי היא לימוד מתמיד של העסק באמצעות ניסויים. בחנו כותרות שונות לאתר, בחנו מחירים שונים, בחנו הצעות שונות, בחנו איחוד מוצרים, הפרדת מוצרים. בחנו מדיומים שונים של פרסום וכמובן הקפידו לאסוף סטטיסטיקה כדי שתוכלו לקבל החלטות.

10. אי התאמה בין העסק הווירטואלי לעסק הממשי

אין סיבה שהאתר שלכם יהיה מבודד לחלוטין מפעילות עסקית אחרת. הציגו את הכתובת ומספר הטלפון שלכם במקום בולט באתר (אל דאגה רק מעטים ביותר יתקשרו), אמצעים אלה יצרו אמון ויעניקו למבקרים תחושה שיש חיים מאחורי הפסאדה הממוחשבת...הקדישו אזור באתר ללקוחות קיימים בלבד ובו הצעות מיוחדות לאלה שכבר רכשו מכם - גם אם הרכישה הייתה דווקא מהחנות הפיזית שלכם. בקיצור, עשו הכל כדי לשלב את אתר האינטרנט במסגרת העסקים הרגילה שלכם ואל תשאירו אותו בודד בעולם הווירטואלי.

 

לעזרה צרו קשר:

סקופ אתרים בע"מ

אחזקת אתרי אינטרנט, ניהול אתרים

   תגובות  (0) הוספת תגובה
 
© Copyright 2008 All Rights Reserved ירוקים : : ירוקים ברשת : : תנאי שימוש : : אנרגיה חלופית : : צור קשר Designed by scoopsites.net
אנרגיה סולארית מפת אתר