אובדן סיכויי החלמה בעקבות אבחון מאוחר – מה ניתן לעשות

אדם שמאבד את הסיכוי להחלים עקב אבחון מאוחר, יצטרך להוכיח את הקשר בין האבחון למחלה. כלומר, אם היה מאובחן בזמן האם המצב היה שונה? המאמר יפרט על נושא זה.

 

הטיימינג הנכון של אבחון רפואי

כאשר אדם אינו מאובחן בזמן הנכון במחלתו גם הטיפול הרפואי מתעכב ולכך יש השלכות רפואיות שיכולות להזיק לו בצורה משמעותית. לדוגמה, חולה סרטן שאובחן מאוחר מדי מאבד את סיכויי ההחלמה שלו. עליו להוכיח באם היה מאובחן בזמן הסיכוי להחלים מהסרטן היה טוב יותר.

מדובר על תהליך מורכב וקשה להוכחה אך סיוע של עורך דין רשלנות רפואית יכול להיות מועיל להוכחת רשלנות רפואית של אובדן סיכויי החלמה. ראו אינפורמציה נוספת באתר df-law.co.il.

 

כיצד מוכיחים רשלנות רפואית הנוגעת לאובדן סיכויי החלמה?

בדומה להוכחת רשלנות רפואית רגילה יש להוכיח שלמטופל נגרם נזק, שהגוף הרפואי התרשל וסיכן את המטופל ושלא נקט במידת הזהירות המחייבת אותו כאחראי על המטופל. הסעיף היחידי שהוא בעייתי זה הקשר הסיבתי בין הרשלנות לנזק שנגרם למטופל. כלומר, האם המטופל איבד את סיכויי ההחלמה בעקבות ההתרשלות הרפואית או שגם כך היה מחמיר מצבו? זאת אומרת שצריך שתהיה סיבה לכך שנגרם נזק הקשורה לטיפול הרפואי ולא כתוצאה מהמחלה.

באחד המקרים אישה נשלחה לבדיקת ממוגרפיה לאחר שכבר חלתה בסרטן השד כיוון שהרופאה שלחה אותה לבדיקה מאוחר מדי. אם הייתה נשלחת בזמן היה לה סיכוי להינצל מהמחלה. ביחד עם זאת, הרופאה טענה שגם אם המטופלת הייתה מגלה בזמן את המחלה היא הייתה הולכת לעולמה והביאה הוכחות לכך. במקרה כזה לא ניתן לתבוע רשלנות רפואית אובדן סיכויי החלמה מכיוון שלמטופלת היו רק 30% סיכויי החלמה. בעקבות כך בית המשפט קבע להעניק פיצוי הסתברותי.

אם למטופל יש 10% סיכויי החלמה הוא יקבל פיצוי של 20% על הנזק שנעשה לו. למעשה, המטופל מקבל פיצוי חלקי ולא מלא ולכן בעקבות פסק דין אחר בית המשפט קבע שכאשר סיכויי ההחלמה גבוהים יותר מ-50% המטופל יפוצה באופן מלא ומתחת לזה יקבל פיצוי חלקי.

 

כיצד עורך דין רשלנות רפואית יסייע לקבלת פיצוי מלא?

עורך דין רשלנות רפואית המומחה בתחום מכיר את פסקי הדין השונים וההתנהלות המשפטית בנוגע לאובדן סיכויי החלמה ואחוז הפיצוי שניתן עבור רשלנות רפואית בנושא זה. ככל שיהיה לעורך הדין יותר ניסיון והצלחות מוכחות, כך הסיכוי לזכות בפיצוי מלא גבוה יותר.

לפיכך, כאשר בוחרים עורך דין רשלנות רפואית יש לבחור באדם מקצועי בעל מוניטין שהתנסה בתיקים כאלו. עורך הדין יפנה את המטופל למומחים מקצועיים על מנת לקבל חוות דעת רפואיות שיסייעו לתביעה ויעמוד על הזכויות של התובע. מומלץ לקבל ייעוץ ראשוני ללא עלות על מנת לבדוק אם יש עילה לתביעה לפני שמגישים אותה.

 

כתוב בריאות באמצעות כדורי תרופות
כתוב בריאות באמצעות כדורי תרופות
תוכן עניינים