התקנת דשא סינטטי

מחפשים התקנת דשא סינטטי? ריכזנו עבורכם את הגננים והחברות גינון המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

בשנים האחרונות, אנו רואים יותר ויותר גינות אשר בעליהם העדיפו לבצע בהן התקנת דשא סינטטי על פני דשא אמיתי. יצאנו לבדוק האם התקנת דשא סינטטי עדיפה על פני התקנת דשא אמיתי, מהם היתרונות ומהם החסרונות וכיצד ההתקנה נעשית בפועל. חזרנו אליכם עם כל התשובות החשובות.

התקנת דשא סינטטי במרכז

התקנת דשא סינטטי בצפון

התקנת דשא סינטטי בדרום

התקנת דשא סינטטי בשרון

התקנת דשא סינטטי בחיפה

התקנת דשא סינטטי בירושלים

התקנת דשא סינטטי ביהודה ושומרון

 

התקנת דשא סינטטי – המסקנה בקצרה

מסקנתנו מהתחקיר המעמיק הינה כי התקנת דשא סינטטי  אכן עדיפה על פני התקנת דשא אמיתי. התקנת דשא סינטטי הינה יעילה יותר, חסכונית יותר והחסרונות הנובעים מהתקנת דשא סינטטי מעטים וקלים. נתחיל בפירוט אודות היתרונות של התקנת דשא סינטטי, נסקור בקצרה את החסרונות ואת ההתמודדות עימם ונסיים בפרטים אודות התקנת הדשא הסינטטי בפועל.

 

התקנת-דשא-סינטטי

 

דשא סינטטי – חסכון פיננסי

התקנת דשא סינטטי חוסכת, בטווח הארוך, עלויות רבות ביחס להתקנת דשא אמיתי. דשא אמיתי דורש השקיה, כיסוח דשא, ניכוש ודישון דשא. התקנת דשא סינטטי, לעומת זאת, מאפשרת לכם כמעט לשכוח לחלוטין מכל הקשור לטיפול בדשא לאחר התקנתו. לא תצטרכו להשרות אותו, כמובן, לא לכסח ולא לדשן.

בשל עלויות המים הגבוהות בישראל, החסכון בהשקיה הינו משמעותי במיוחד מהבחינה הכלכלית. היעדר ההשקיה לבדו הופך את התקנת הדשא הסינטטי למשתלמת במיוחד וצירוף החסכון בדשנים, במכסחת דשא ובחשמל הנדרש לשם הפעלת מכסחת הדשא, הופכים יתרון זה למשמעותי עוד יותר.

דשא-סינטטי-חסכון-פיננסי

 

דשא סינטטי – יתרון אקולוגי

החסכון במים ובחשמל לא רק מיטיב עם הכיס שלנו, אלא גם עם העולם שלנו. העולם כולו נמצא במחסור במים מתוקים. אזורים דוגמת דרום קליפורניה מוכי בצורת קשה מזה שנים. ארצנו הקטנטונת עוד מתאוששת מחמש שנות בצורת רצופות שפקדו אותנו בעשור הקודם.

במציאות זו, שימוש שבועי באלפי ליטרים לצורך טיפוח הדשא הביתי נראה מעשה לא אחראי ויש שיגידו גם אגואיסטי. המעשה נכון במציאות שכזו הינו התקנת דשא סינטטי וחסכון אדיר במשאב היקר לנו כל כך. הדברים נכונים לא רק על החסכון במים, אלא גם על החסכון בחשמל המופק באמצעות שריפת דלקים מזהמים. כך, התקנת דשא סינטטי מסייעת לנו לשמור על העולם.

דשא-סינטטי-יתרון-אקולוגי

 

דשא סינטטי – נראות

יש שיחלקו על יתרון זה, אולם לדעתנו התקנת דשא סינטטי מקנה לבעלי הגינה יתרון משמעותי מבחינת נראות הגינה. דשא אמיתי מצהיב בחורף הקר. הוא שב ומצהיב בימות הקיץ השרביים. כאשר לא מכסחים אותו בתדירות מספקת, הוא נראה פראי ושוטה ולא מרהיב וייצוגי.

התקנת דשא סינטטי תבטיח לכם גינה ירוקה ומרהיבה לאורך כל השנה, ללא תלות במזג האוויר, בקור או בחום. לא תצטרכו להשקיע בכיסוח הדשא כדי שיהיה בגובה הרצוי, שכן לאחר התקנת הדשא הסינטטי הוא יישאר באותו גובה לשארית ימיו. זהו יתרון נוסף בדשא הסינטטי – מראה משגע ואחיד לאורך כל השנה.

דשא-סינטטי-נראות

 

נוחות הדשא הסינטטי

התקנת דשא סינטטי תהוך את החיים שלכם לנוחים יותר. לא תצטרכו להתעסק עם השקיה, עם כיסוח וכדומה אלא תוכלו להקדיש את הזמן להנאה מהדשא ולתחביבים נוספים. כך, התקנת דשא סינטטי הופכת את חיי אלו שהתקינו אותו לנוחים הרבה יותר ונחסך להם זמן יקר של התעסקות בדשא האמיתי.

למאמר בנושא: סוגי דשא סינטטי הטובים ביותר

נוחות-הדשא-הסינטטי

 

חסרונות הדשא

ישנם גם שלושה חסרונות קלים בדשא הסינטטי. נתאר אותם ואת דרכי ההתמודדות עמם. נפתח בחסרון החום, נמשיך לניקוי ונסיים בטבעיות.

חום

דשא סינטטי קולט חום. מכיוון שכך, בימות הקיץ החמים לא נעים לדרוך יחפים על הדשא. הבעיה מתעצמת כאשר יש בבעלותכם בעל חיים, ההולך יחף כל השנה. התקנת דשא סינטטי תהפוך את החיים בגינה עבורו לקשים.

לבעיית החום מספר פתרונות. ראשית, תוכלו להתקין דשא בצבע ירוק בהיר. הצבע הבהיר קולט פחות קרינה וממילא חם פחות מהדשא הכהה והופך את ההליכה על הדשא לנסבלת.

מלבד זאת, תוכלו להתקין צילייה או פרגולה מעל הגינה או חלקים ממנה. הודות לצל, הדשא לא יתחמם במידה ניכרת.

 

ניקוי הדשא הסנטטי

דשא סינטטי צריך לנקות אחת לכמה חודשים, מה שלא צריך בדשא אמיתי. זהו אמנם חסרון, אך תדירות הניקיונות הדרושים נמוכה והניקוי עצמו קל. נקו את הדשא בעזרת מפוח או מכונת רחיצה לדשא סינטטי ותהנו מדשא נקי ומהמם.

למאמר בנושא: איך מנקים דשא סינטטי?

ניקוי-הדשא-הסנטטי

 

טבעיות

יש שיטענו כי המראה הלא טבעי של הדשא פוגם בחוויה שהגינה אמורה לספק. לדידנו, הדשא מספק חוויה טבעית מספיק עם צבעים הדומים מאוד לאלו של הדשא האמיתי. מכיוון שכך, לא מדובר בחסרון ממשי. כעת, משסקרנו את היתרונות ואת החסרונות, נעבור להליך התקנת דשא סינטטי עצמו.

 

ההליך

 שלב א'

השלב הראשון בהליך התקנת דשא סינטטי, הינו הכשרת הקרקע. ראשית, המתקין יתחם את השטח המיועד לדשא. לאחר מכן, הוא ירסס אותו למניעת צמיחה של עשבים שוטים וינקה אותו מכל גורם מפריע. בשלב הבא, המתקין יישר את המתחם בו יוצב הדשא. על המתחם המיושר, המתקין יפזר אבני שומשום, חצץ דק, עליהם "יישתל" הדשא הסינטטי.

 

שלב ב'

בשלב הבא, האמון על התקנת הדשא הסינטטי ייצור שיפוע קל בעזרת החצץ שיוליך אל פתח הניקוז בגינה. לאחר מכן, הוא יהדק את החצץ לקרקע בעזרת ג'בקה. לסיום שלב זה, יפרוס המתקין יריעה שחורה על כל החצץ. היריעה תמנע מעשבים שוטים לצמוח מבעד לשכבת החצץ ולחדור את הדשא הסינטטי.

 

שלב ג'

בשלב האחרון, המתקין יפרוס את מרבד הדשא הסינטטי על היריעה השחורה. הוא יבצע הידוק של הדשא הסינטטי לקרקע ויקבע אותו. לאחר הקיבוע, בעל המקצוע שביצע את התקנת הדשא הסינטטי יבריש את הדשא. הברשת הדשא תעמיד את סיביו, כך שייראו כמו דשא אמיתי שעשביו עומדים ולא שמוטים כלפי הקרקע.

בכך נשלם הליך התקנת דשא סינטטי על ידי מתקין מקצועי ואתם תוכלו ליהנות מגינה יפהפייה שבוצעה בה התקנת דשא סינטטי.

שאלות ותשובות

בחרו אך ורק בבעל מקצוע מומחה ומנוסה, אליו נחשפתם דרך לקוחות מרוצים. וודאו כי בעל המקצוע עובד לפי שלבי העבודה שהוצגו במאמר זה ולא מקצר בשלבים כדי לחסוך בעלויות. כלל חשוב מאוד הנכון עבור בחירה של כל בעל מקצוע, הוא שזול עלול לצאת ביוקר. עבודה זולה ולא אחראית תניב תוצאות לא איכותיות ואתם תהיו אלו שתפגעו מכך. בהצלחה!
עלות התקנת דשא סינטטי תלויה במספר פרמטרים. עלות התקנת דשא סינטטי נקבעת לפי סוג הדשא הסינטטי שבחרתם, מיקום הגינה שלכם ורמת הנגישות אליה ומה מצב הגינה לפני ההתקנה. ככלל, ניתן לומר כי עלות ההתקנה תנוע בין 100 לבין 240 שקלים לכל מ"ר דשא.

מה היה לנו עד כה?