סוגי דשא סינטטי הטובים ביותר

מחפשים שירותי גינון? ריכזנו עבורכם את הגננים והחברות גינון המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

דשא סינטטי הינו תחליף מצוין ורווי יתרונות ביחס לדשא הרגיל. דשא סינטטי, למעשה, הינו שם כולל למגוון סוגי דשא לא אמיתיים. במאמר זה נבין תחילה מדוע דשא סינטטי עדיף על פני דשא רגיל. לאחר מכן, נכיר את החסרונות השונים בדשא הסינטטי ונסיים במידע אודות הסוגים השונים של הדשא הסינטטי וכיצד כל אחד מהם מתמודד עם החסרונות שהוצגו. 

 

חסכון במים

היתרון הגדול ביותר של הדשא הסינטטי, המשותף לכל סוגי הדשא הסינטטי, הוא החסכון העצום במים. דשא אמיתי דורש השקיה מספר פעמים בשבוע, לאורך כל השנה. גם בימות החורף, בשבועות שאינם גשומים במידה מספקת, בעלי דשא אמיתי נצרכים להשקות את הדשא שלהם. בימות השרב בקיץ ההשקיות צריכות להיות תכופות עוד יותר ולעיתים על בסיס יום יומי של ממש, כדי לאפשר לעשבי הדשא להתמודד עם השמש הקופחת.

דשא סינטטי, על כל מגוון סוגי הדשא הסינטטי, לא דורש כל השקיה. עשבי הדשא אינם צמחים כלשהם אלא חומרים פלסטיים שלא יקמלו בהיעדר השקיה או תחת השמש הקופחת. כך, בחירה באחד מסוגי הדשא הסינטטי תוביל לחסכון אדיר במים.

לחסכון במים יתרון כפול – יתרון כלכלי ויתרון אקולוגי. מדינת ישראל היא מדינה במצוקת מים. למרות ההתפלה, השאיבות והייבוא מים עודם מוצר במחסור בישראל וכדרכו של כל מוצר במחסור, מחירו גבוה יחסית. מאחר שמחיר המים אינו זול, בחירה באחד מסוגי הדשא הסינטטי וחיסכון בהשקיה יובילו ממילא לחיסכון כלכלי משמעותי.

היתרון הנוסף הינו יתרון אקולוגי. כאמור, המים הם משאב במחסור. ככזה, כדי להיטיב עם המערכת האקולוגית נרצה לחסוך שימושים לא חיוניים במים. מעבר מדשא אמיתי לאחד מסוגי הדשא הסינטטי יסייע לנו במטרה זו וכך, בצעד פשוט למדי, נשמור על כדור הארץ שלנו וכן על מצבה של ארצנו הקטנטונת.

 

חסכון בתחזוקה

לא רק במים חוסכים אלו העוברים לאחד מסוגי הדשא הסינטטי. העוברים לאחד מסוגי הדשא הסינטטי, חוסכים גם בתחזוקת הדשא. דשא אמיתי  דורש תחזוקה רבה. תצטרכו לכסח אותו, לדשן אותו ולשזרע אותו אחת לתקופה.

לעומתו, הדשא הסינטטי, מתוקף היותו דומם ולא צומח, כמעט ולא דורש תחזוקה. תצטרכו אמנם לנקות אחת לתקופה את הדשא הסינטטי שלכם, אך אין מקום להשוואה בין ההשקעה הדרושה בדשא הסינטטי לעומת הדשא האמיתי.

 

נראות הדשא

דשא אמיתי מצהיב בחודשי החורף הקרים. הוא שב ומצהיב בחודשי הקיץ הקופחים, אם השקייתו אינה מספקת. הוא נראה פרא אם לא מכסחים אותו בתדירות גבוהה. עלולים לצמוח בו עשבים שוטים. כאשר יורד גשם, אדמתו נהיית בוצית ולא ניתן לדרוך עליה.

כל חסרונות אלו כלל אינם מתעוררים כאשר מדובר באחד מסוגי הדשא הסינטטי. כל אחד מסוגי הדשא הסינטטי שומר על מראהו, גובהו ועמידותו לאורך שנים ארוכות. עם אחד מסוגי הדשא הסינטטי, הגינה שלכם תהיה ירוקה ויפהפייה כל השנה.

 

חסרונות הדשא הסינטטי

לסוגי הדשא הסינטטי גם כמה חסרונות קלים ביחס לדשא האמיתי. נסקור את החסרונות ולאחר מכן נלמד כיצד כל אחד מסוגי הדשא הסינטטי מתמודד עימם.

 

חום

רובם של סוגי הדשא הסינטטי קולטים חום. הדשא עשוי מחומרים הקולטים את קרינת השמש ואוגרים אותה, מה שהופך את הדשא לחם במיוחד. כתוצאה מכך, בימות הקיץ החמים כלל לא נעים להסתובב יחפים על הדשא. במידה שיש לכם חיות מחמד הבעיה תהיה גדולה במיוחד, שכן אלו נוהגות להסתובב כמובן יחפות וללא כל נעליים.

 

ניקוי

כל סוגי הדשא הסינטטי הינם סטטיים ולא מתחדשים. מכיוון שכך, הם צוברים לכלוך ויש לנקות את הדשא, בכל אח מסוגי הדשא הסינטטי, אחת לתקופה. לא מדובר בפרויקט מסובך מידי. בעזרת מכונות שטיפה ורחיצה ואף בעזרת מפוח אוויר ואפילו צינור מים פשוט, תוכלו לנקות את הדשא הסינטטי שלכם מהאבק ומשאר הלכלוכים.

 

טבעיות

אין מה לעשות. דשא סינטטי, כל אחד מסוגי הדשא הסינטטי, הינו סינטטי ולא טבעי. מכיוון שכך, גם מראהו אמנם ירוק ויפה אך לא מראה טבעי ופרוע. יש שימצאו בכך חסרון מהותי באשר לדשא הסינטטי. עבור אחרים לא מדובר בחסרון מהותי שכן בעיניהם הירוק המלאכותי לא נופל מזה הטבעי. בין כה וכה, ישנם סוגי דשא סינטטי הנראים טבעיים יותר, כפי שיפורט להלן.

 

סוגי דשא סינטטי

ישנם, כפי שכבר יכולתם להבין, מספר סוגים של דשא סינטטי. הסוגים נבדלים זה מזה במספר פרמטרים. נפרט אודות הפרמטרים השונים וכיצד הם מתמודדים עם החסרונות שהוצגו ביחס לדשא הסינטטי.

 

צבע הדשא

סוגי דשא סינטטי נבדלים זה מזה בצבעם. ישנם סוגים עם צבעים אחידים, אחרים בגוונים ואחרים בהירים. צבעים כהים יתנו תחושה ירוקה עזה. גוונים ישוו תחושה טבעית יותר. עבור אלו המוטרדים מטבעיות הגינה, סוגי דשא סינטטי בגוונים הם פתרון מצוין. גם לסוגי דשא סינטטי בהירים יתרון מובהק. אלו קולטים פחות חום, ויהיו נעימים יותר למגע גם בקיץ. עבור בעלי כלבים וחתולים, מדובר בפתרון אידיאלי.

 

גובה הדשא

סוגי דשא סינטטי נפרדים זה מזה גם בגובהם. הסוגי המומלצים הם אלו בגובה סביב 40 מילימטרים. דשא זה יהיה נעים למגע והניקיון שלו יהיה פשוט יחסית.

 

פרמטרים נוספים

שלושה פרמטרים נוספים אליהם חשוב לשים לב אליהם הם צפיפות הדשא, סינון קרינת UV וכן ניקוז מים טוב. נרצה דשא סינטטי בצפיפות גבוהה, המסנן היטב את הקרינה – מה שגם מפחית מחומו ודשא היודע לנקז מי גשמים כדי שאלו לא יצטברו על הדשא.

 

לסיום – סוגי דשא סינטטי מומלצים

לאחר שהבנו מה חשוב שיהיה בסוגי הדשא הסינטטי, נוכל להמליץ על שלושה סוגי דשא העומדים בתכונות אלו. הראשון עליו נמליץ הוא דשא סינטטי מסוג נפוליאון. הסוג השני הינו דשא סינטטי קיסר, ועבור אלו המעוניינים לפנק את עצמם נמליץ על דשא סינטטי קיסר טופ. בהצלחה!

תוכן עניינים