כלי גינון לילדים

מחפשים שירותי גינון? ריכזנו עבורכם את הגננים וחברות הגינון המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

בעוד שהאפשרות לגדל ילדים בבית עם גינה  הוא חלומם של הרבה אנשים, עבור לא מעטים המציאות הזאת היא מנת חלקם. עם זאת, חשוב לתת לילדים שגדלים בבית עם גינה תחושה שהיא גם שלהם ולא פריט מוזיאוני. איך אפשר לעשות זאת וגם לשמור על יופייה של הגינה? כמובן, לשתף אותם בטיפול וטיפוח הגינה.

איך אפשר לשתף את הילדים בעבודות טיפוח הגינה ומה אפשר להרוויח על הדרך? או, שאלה יותר חשובה – איך אפשר שהגינה תישאר במלוא תפארתה ולא תינזק מטיפול המסור של הילדים בה? חשוב לשמור על כמה כללים בסיסיים, ומשם השמיים הם הגבול.

 

עבודות בגינה מותאמות גיל

כמו בכל תחום בחיים הבוגרים, גם כאן, כאשר מנסים להנגיש את הנושא לילדים יש לבוא לעניין בראש פתוח ולהתאים את צורת ההגשה לגיל הילד. ראשית יש להראות לילד שעבודות הגינון בגינת הבית הם עניין מהנה ולא עוד עול שמבוגרים לא אוהבים לעשות. בכל גיל, כאשר ילד רואה שהמבוגר האחראי עליו נהנה מפעילות מסוימת, הוא יוכל להצטרף אליו ברצון רב יותר.

שנית, כאשר הילד מעוניין לעזור, אפשר ורצוי לתת לו משימות שהוא יוכל לעמוד בהם. כך לדוגמה, ילדים צעירים בגילאי הגן יוכלו לאסוף עלים שנשרו בגינה, להשקות את הצמחים עם צינור גינה, ולחוות סיפוק מהצלחה במשימה שניתנה להם.

 

לספוג אווירה כבר מגיל ינקות

אם זכיתם, ואתם מגדלים ילדים כבר מגיל ינקות בבית עם גינה, כדאי מאד להתחיל להנחיל בהם את האהבה לגינה ולטבע כבר מגיל קטן ביותר, גיל ינקות. איך אפשר לעשות זאת? אם אתם בעצמכם אוהבים את עבודות הגינון, ניתן לתת להם לספור את האווירה ולהניח אותם בסל קל או בעגלה כשפניהם צופות בכם ממלאים את המשימות היום יומיום של טיפוח הגינה.

הכוונה היא להשקיה, גיזום, שתילה של פרחים חדשים. פעולות כמו גיזום או קיצוץ הדשא באמצעות כלי עבודה מאסיביים המפיקים רעש רב, פחות מומלצים בנוכחות תינוקות רכים.

 

איך עוד אפשר להעשיר את עולמם של הילדים בתחום הגינון?

גיל צעיר הוא הגיל בו כל מידע שילד מקבל ממבוגר הוא משמעותי בעיניו. אם אנחנו רוצים שילדינו יצליחו להנות מעבודות הגינה, אפשר ואף רצוי, מידי פעם, לספר להם סיפורים הקשורים בגינה, לתת להם לראות סרטים או סרטונים הקשורים בגינה ובכך לחבב עליהם את התחום (דמיינו לכם כמה מתרגש ילד לראות לוחמי אש לאחר תקופה של צפיה בסדרה 'סמי הכבאי'…).

 

כלי עבודה מותאמים לידיים קטנות ועובדות

דרך נוספת לגרם לילדים לאהוב את העבודה בגינה היא להפוך את כל עבודות הגינון לאטרקטיביות דווקא עבורן. איך אפשר? בעזרת כלי גינון המותאמים לגיל ולגודל שלהם. אפשר לקנות להם סט של את, מגרפה, מעדר ועוד, שהצבעים מושכים יותר והגודל אינו מרתיע מאחר והוא מותאם לגוף הילד.

ישנה גם אפשרות לרכוש כלי גינון מתקדמים יותר המותאמים לילדים כמו מריצה או מפוח לניקוי השטח מהעלים שנשרו, אבל אז יש להקפיד שהפעילו מותאמת לגיל הילד ולא גדולה עליו ומסכנת את בטיחותו.

 

בטיחות מעל הכל

איך אפשר לדעת איזה מכלי הגינון מתאים לילד מבחינת בטיחות ואילו עלולים לסכן אותו? כאן כדאי להפעיל שיקול דעת. מאחר וכל כלי הגינון נמכרים לכל דורש, עלינו לדעת מה גיל הילד שמקבל את הכלים ומה יכולתו.

כאשר מדובר בילדים שלנו, השאלה קלה יותר, אך אם לדוגמה כלי הגינון מיועדים להיות מתנה עבור ילד אחר, כאן כדאי לבדוק מה גיל הילד ואיזה פעילות מתאימה לו. כלי גינון קטנים, לעבודה בעציצים או בחלקת אדמה נמוכה וקטנה, יכולה להתאים כמעט לכל ילד. כלים המיועדים לגיזום ועלולים לפצוע, מתאימים לילדים גדולים יותר.

מריצה או מפוח המותאמים לילדים, מותאמים לילדים יציבים, ומספיק גדולים על מנת להתהלך בגינה עם כלים כבדים שעלולים להפר את האיזון שלהם.

 

כלי גינון המותאמים לילדים – איפה מוצאים?

כיון, בשנת 2022, השאלה איפה ייתן למצוא דבר מסוים כמעט ואינה רלוונטית. חיפוש קצרצר ברשת יכול להניב תוצאות מרשימות עבור כמעט כל מוצר שתרצו לרכוש.

אך אם בכל זאת אתם מעוניינים למצוא מקום בו תוכלו לקבל המלצות ואזהרות, ניתן להיכנס כמעט לכל משתלה ולקבל מהמוכר הדרכה אילו כלים יכולים להיות שימושיים ובטיחותיים עבור ילדים ואילו לא. תופתעו לגלות שגם בחנויות משחקים ניתן למצוא כלי גינון המותאמים לילדים שיכולים להיות שימושיים באמת בגינה ולא לשמש רק בתור צעצוע.

 

טיפים להתמודדות עם 'סרבני גינה'

בימים בהם הטכנולוגיות מתקדמות, והגירויים רבים והילדים מוצאים את עצמם רוב הזמן מול המסכים, אנו מוצאים את עצמינו לא פעם, נאבקים ממש להסיר את העיניים שלהם מהמסכים. אז מה קורה כאשר רוצים שהם באמת ייקחו חלק פעיל בטיפול וטיפוח הגינה אבל הגינה לא מספיק אטרקטיבית עבורם?

כאן כדאי לסטות קצת מהגישה החינוכית ולהפוך את הגינה למקום נעים עבורם. במקום להציג את עבודות הגינה כחובה או כפעילות חינוכית, כדאי בתור התחלה להציב בגינה אלמנטים שיהפכו אותה למרחב הם מעוניינים לשהות בו, כמו נדנדות, או חבלי טיפוס, מגלשות ועוד.

כך, לאחר תקופת מה שהם נהנים מהגינה, ניתן להתחיל 'לטפטף' בהם את הערכים שאנחנו מנסים להנחיל בהם והם להחזיר לטבע את האהבה שאנחנו מקבלים ממנו. בתור התחלה לשמור על הטבע ולאחר מכן גם טיפוח וטיפול בגינה שאנחנו כל כך אוהבים להיות בה.

 

קצת על מתקני גינה

מתקנים לגינה זהו עולם בפני עצמו וכדאי לבדוק לפני הרכישה מה מומלץ מבחינת בטיחות והתאמה לגיל. לאחר מכן, ההנאה מובטחת לאורך זמן וההשקעה בהחלט משתלמת לכולם.

תוכן עניינים