מה המחיר של גנן?

מחפשים שירותי גינון? ריכזנו עבורכם את הגננים והחברות גינון המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

אתם רוצים גינה יפה והחלטתם להפוך אותה לפרויקט עצמאי בשיטת עשה זאת בעצמך – חיסכון רציני בעלויות במחיר של עבודת כפיים. כמה קשה זה יכול להיות? 

אז אתה צריך לשאת כמה שקי חול או טוף. קנה צמחים ועצים במשתלה. אתה צריך לחטט קצת. הניחו כמה צינורות. לשתול צמחים, לשתול עשבים ולשתול עצים. קצת עבודה קשה. חיבור לטבע ובסופו של יום אתה מספר לכולם בגאווה איך עשית את זה בעצמך וחסכת כמה מאות שקלים. זה ממש מעולה

אבל כשצמחים מסוימים מרכינים את ראשם ומתים בזה אחר זה וזה לא משנה כמה אתה מנסה לטפל בהם. אתה מתחיל לחשוד שאולי יש משהו שלא הבנת עד הסוף. כאשר אתה מגיע למסקנה שדרושה עבורך מערכת השקיה אוטומטית. אך אם לא תכננתם זאת מראש, כעת יהיה צורך לחפור ולפגוע בדשא הסינטטי שהנחתם במאמץ רב.

אתם ממש מצטערים, כשמגלים באיחור שהעץ הקסום ששתלתם כל כך קרוב לבית, נספג היטב באדמה – אבל עכשיו הוא שולח שורשים שמאיימים להרים את הרצפות. אתם מתחילים להבין שהחיסכון בבניית הגינה הולך לעלות לכם מאוד מאוד ביוקר.

 

אז מה אנחנו עושים? פנה אל הגנן

גנן הוא איש מקצוע אשר אמון על עבודת הגינה. בבואכם להקים גינה, היעזרו בשירותיו של מי שיודע ומכיר את המלאכה. זה יחסוך לך עוגמת נפש וישתלם בטווח הארוך. הקמת גינה תעלה יותר מתחזוקה רגילה. ניתן לומר זאת בביטחון מלא. מלאכת הכנת הגינה מורכבת יותר ודורשת עבודת שטח ראשונית הכוללת הכנה וארגון של הגינה כך שהתחזוקה בהמשך תהיה קלה יותר.

יישור השטח, סידור ראשוני של אזורים בהם ישתלו צמחים ומקומות בהם יהיו אדמה או שבבי עץ ואבן. מתיחת צינורות וטפטפות, על מנת לארגן מראש את ההשקיה. כל אלו דורשים זמן עבודה וטיפול ראשוני אינטנסיבי.

גודל הגינה ומצבה הראשוני ישפיעו רבות על עלות העבודה. אם נדרשת עבודה מאסיבית בקציר וגיזום ענפים ועשבים. הרי הכנת הגינה תדרוש זמן ומאמץ, כמו גם תפעול המכשירים השונים של הגנן. גם זה צריך להילקח בחשבון. עישוב לראשונה תלוי בגובה העשבים וצפיפותם עשויה לעלות בין 400 ל-600 ש"ח, בשטח מישורי של כחצי דונם.

 

האם תחזוקה ותחזוקה של גינה תעלה כמו בנייתה?

ננסה לפשט את הדברים בכך שמרכיבי עבודתו של הגנן כוללים את שעות העבודה שלו, החומרים שהוא קונה כמו צינורות וכדומה. זה מלווה בעלויות הצמחים, האדמה ושאר החומרים שהוא מביא. בהמשך עבודות התחזוקה השוטפות כדאי לחשוב גם על חומרי הריסוס וההדברה שישמשו.

מעבר לכך, חלק מהמכשירים בהם משתמש הגנן רגישים יותר ובעלי בלאי גבוה יותר. אלו נכללים גם בשקלול עלות העבודה. לכן, על מנת להעריך את העלות הראשונית של טיפול בגנן בגינה קיימת, נצטרך לתאם את הגעתו הראשונית למקום. הביקור באתר מסייע לגנן להעריך מה צריך לעשות, מורכבות ואיכות העבודה והעלות. אבל בשורה התחתונה, אין ספק שטיפול ראשוני יהיה יקר יותר מתחזוקה רגילה בהמשך.

 

מה כוללת תחזוקה שוטפת של גנן?

כאשר הגנן מגיע לראשונה, מכינים את הקרקע ומנקים ומטפלים בשטח. העשבים נעקרים, הענפים ושיחי הבר נגזמים ומעצבים. הדשא נחתך. נשתול פרחים, שיחים ועצים בצורה מושכלת וחכמה כדי שיחזיקו מעמד זמן רב יותר ויחסכו בעלות ההשקיה והמטרה היא שבסופו של דבר רק נצטרך להשקיע בשמירה ותחזוקה של הקיים.

הרי מעתה העבודה תהיה שימור וטיפול. גיזום, עקירת עשבים שוטים. ריסוס לפי הצורך נגד מזיקים שונים. ניקוי החצר מעלים ולכלוך המצטבר. בתחזוקה של דשא אמיתי יידרש גם לכסח אותו. משהו שקורה בין פעם בשבועיים לפעם בארבעה שבועות – בין אם זה קיץ או חורף.

לעיתים יהיה צורך גם לטפל במערכת ההשקיה, לבדוק את הטפטפות והצינורות ולתחזק אותם לפי הצורך. מעבר לכך, לא רק תחזוקה של הקיים מתבקשת: בגינה מתחדשת מתרעננת הצמחייה בהתאם לעונות השנה. אז גם כאשר שותלים צמחים עונתיים תעשה לאורך כל השנה. על פי מצב הגינה וצרכיה, הגנן יעריך האם מדובר בתחזוקה אחת לשבוע או אחת לחודש.

 

כמה עולה שעת עבודה ומהן העלויות הנוספות?

שעת עבודה לגנן תעלה 250-400 שקל. כאמור, גודל הגינה וצרכי ​​הטיפול בה יקבעו את משך הזמן הנדרש לתחזוקה שוטפת. על התשלום עבור שעת עבודה יש ​​להוסיף עלויות נוספות לטיפול שוטף. כמו למשל צינורות שיש לרכוש מעת לעת ועלותם מתווספת לתשלום.

עלויות נוספות שכדאי לחשוב עליהן הן עבור כיסוח דשא. לצורך השלמת העבודה נדרשת גם עבודה שמתבצעת עם מכסחת דשא ובמקרים אחרים חרמש חשמלי. עבור כיסוח דשא תשלמו סכומים מוערכים של בין 200 ל-250 שקלים.

דבר נוסף בתחזוקת הגינה הוא גדרות חיות, גם במקרה זה אחת לכמה שבועות מתעורר הצורך לקצץ אותן. גיזום כזה הוא אחד הפריטים היקרים יותר בתחזוקה שוטפת, שכן עבודה זו נעשית עם מסור חשמלי. כלי עדין יחסית שסובל מבלאי גבוה. לכן במקרה זה עלות הגיזום לשעת עבודה תהיה בין 400-500 שקלים.

 

אל תשכחו את חשיבות הריסוס והדברה!

ריסוס והדברה מתבצעים כנגד מחלות מזיקים הנפוצות בכל סוגי הגינות ולעיתים גם במרפסת, או בחצר ובגג. בעיקרון, ישנן שתי שיטות הדברה מקובלות: הדברה כימית והדברה אקולוגית. שיטת העבודה בכל אחד מהם שונה.

גם תדירות השימוש בהם שונה. אמנם הדברה כימית יכולה להספיק פעם בשנה. הרי את ההדברה האקולוגית מומלץ לבצע כשלוש פעמים בשנה. כדי להבטיח את יעילותו. עלויות: הדברה כימית תעלה בין 350-700 שקל. לעומת זאת, הדברה אקולוגית תעלה לרוב 500-1,500 שקל.

תוכן עניינים