מה הפרוצדורה במזרקה בחצר?

מחפשים שירותי גינון? ריכזנו עבורכם את הגננים והחברות גינון המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

ההגינות שלנו הופכות בלעדיות יותר. מרשים יותר. יותר אלגנטי. כחלק מאותה יוקרה מחודשת, תופעת המזרקה בחצר הולכת ונפוצה יותר ויותר. כיום כל גינה שמכבדת את עצמה תכלול מזרקה בחצר. במאמר זה יצאנו לבדוק מהו הנוהל של מזרקה בחצר החל מהרמה הרגולטורית ושלבי הבנייה ועד לתפעול ואחזקה. חזרנו אליך, עם כל התשובות.

 

מזרקה בחצר – איך זה עובד

לפני שנצלול לנוהל של מזרקה בחצר ועל מנת להבין טוב יותר את הליך זה, חשוב להבין תחילה כיצד פועלת מזרקה בחצר. מזרקה בחצר פועלת בעזרת משאבה, השואבת את מי הבריכה וזורקת אותם החוצה. המשאבה שואבת מחדש את המים המושלכים, זורקת אותם וחוזרת חלילה.

המשאבה השואבת את המים ואז זורקת אותם היא משאבה חשמלית. המים בתוך הבריכה זקוקים לתחלופה מסוימת וגם תצטרכו לפצות על המחסור באובדן מים. מכאן, מתוך מסקנה זו, נוכל להתחיל להסביר את ההליך הכרוך בבניית המזרקה בחצרכם.

 

הליך רגולטורי

כפי שכבר הבנתם, כדי שהמזרקה בחצר שלכם תעבוד, היא חייבת להיות מחוברת למים ולחשמל. לשם כך תצטרכו להציב נקודות חיבור לתשתיות המים והחשמל בלב הגינה שלכם, שם תרצו למקם את המזרקה בחצר.

הצבת נקודות חיבור למים ולחשמל אינה עניין של מה בכך. כל אחת מהמערכות יוצרת סיכונים בפני עצמה והשילוב בין השניים יוצר סיכון מוגבר, שכן כידוע מים מוליכים חשמל ומגע בין השתיים יוביל להתחשמלות, לקצרים ואף עלול להוביל לשריפות.

מאחר ואלה פני הדברים, יש לקבל אישור מנהלי להצבת נקודות חשמל ומים אלו בגינה שלכם למזרקה בחצר. ללא אישור מתאים לא תקבלו בבניית הבית טופס 4 המאשר בין היתר כי חיבורי החשמל שלכם תקינים.

הפעלת כבלי חשמל מחייבת אישורים גם לאחר שהבית כבר נבנה, אז אם ברצונכם להוסיף מזרקה בחצר לגינה קיימת, פנו ליחידות התכנון והבנייה ברשותכם לתיאום ההובלה. זהו הנוהל הרגולטורי להצבת מזרקה בחצר.

 

הליך הנדסי

מכאן נעבור למרכיב הבא של ההליך – ההליך ההנדסי לבניית המזרקה בחצר. זהו אותו שלב של תכנון המזרקה בחצר ולאחר מכן שלב בניית המזרקה בחצר.

כאמור, המזרקה בחצר תוצב בתוך בריכת מים. ניתן לחפור את הבריכה באדמה או להגביה מעליה. את המזרקה עצמה ניתן להטמין בתוך הבריכה כאשר הבריכה טבולה וכאשר הבריכה מוגבהת גם המזרקה תהיה מוגבהת ובדרך כלל תכלול איזו אנדרטה מפוארת, כמו דמות דג או דמות מיתולוגית כלשהי.

בשלב ההליך ההנדסי בבניית המזרקה בחצר, תצטרכו לוודא שחפירת בריכה מתאפשרת בגינה שלכם. ככל שניתן ואתם מעוניינים לחסוך בעלויות הקשורות לבניית המזרקה בחצר, אנו ממליצים לכם לבחור באפשרות זו מאחר והיא זולה יותר.

בנוסף, במסגרת ההליך ההנדסי תצטרכו להחליט מה יהיה קוטר הבריכה. משאבת המים תצטרך לשאוב מים מכל רחבי הבריכה. בשל כך, ככל שקוטר הבריכה גדול יותר, כך תצטרכו להתקין משאבה חזקה ויקרה יותר כדי שתוכל לשאוב מים מכל רחבי הבריכה. אם לא תעשו זאת, המזרקה בחצרכם תדשדש, זרימת המים בה לא תהיה מרשימה וההשקעה שלכם תהיה לשווא.

 

תהליך הבנייה

גם תהליך הבנייה עצמו של המזרקה בחצר אינו פשוט ודורש מיומנות. הזמינו גנן מומחה בהתקנת מזרקות בחצר והוא וצוותו יתקין עבורכם את המזרקה הרצויה. ראשית, הוא יוודא שחיבורי החשמל והמים שלכם תקינים. לאחר מכן, הוא יחפור סביבם בריכת מים, יסלל אותה ויעצב אותה כפי שביקשתם ממנו. לאחר מכן, הגנן יתקין את המזרקה עצמה ובתוכה את המשאבה תוך חיבורה לנקודות המים והחשמל ויש לכם מזרקה עובדת ויפה.

 

תחזוקת המזרקה בחצר

ההליך סביב המזרקה בחצרכם אינו מסתיים בשלב הבנייה. תצטרכו להמשיך לטפל במזרקה גם לאחר התקנתה במספר אופנים, עליהם נפרט כעת.

 

ניקוי המזרקה בחצר

אופי בריכת המים אליה ייכנסו זיהומים שונים. הלכלוך יכול להיות עלים שנשרו, אבק, חול וכו'. הלכלוך הזה לא רק מלכלך את הבריכה אלא יכול גם לפגוע במזרקה בחצר שלך. אם הלכלוך נשאב יחד עם המים למשאבה, הם יוכלו ליצור סתימה במשאבה ולאטום את הפילטר שלה, באופן שתפגע פעולת המשאבה והמזרקה תיפסק.

כדי להימנע ממצב כזה, יש לנקות את הבריכה בתדירות גבוהה יחסית. ישנן מספר דרכים לנקות את בריכת המים המקיפה את המזרקה בחצר שלך. כל עוד בריכת המים המקיפה את המזרקה בחצרכם אינה גדולה במיוחד, נמליץ על שיטת הניקוי הידנית.

עבור ניקוי המזרקה בחצר שלכם באופן ידני, תצטרכו לקנות רשת לניקוי בריכות. הרשת מחוברת לטבעת המחוברת לידית נשיאה. הכניסו את הרשת למים בעזרת ידית הנשיאה ולכדו בעזרתה את הלכלוכים השונים. לאחר לכידת הלכלוך, הוציאו את הרשת מהמים וסלקו את הלכלוך. חזרו על הפעולה עד שבריכת המים שלכם תהיה נקייה.

ניתן לנקות את הבריכה גם בדרכים משוכללות יותר. תוכלו להציב רובוטים ושאר מכשירים אלקטרוניים לטיהור המים. אולם מאחר שבריכות המזרקות הינן קטנות בדרך כלל, וכן אין צורך לשמור על מים באיכות מקסימלית שכן לא טובלים במים אלו אלא רק נהנים ממראם, ספק אם השקעה שכזו הינה כדאית.

 

ניקיון הפילטר

במשאבת המזרקה מותקן פילטר. תפקידו של הפילטר לסנן את המים הנשאבים אל תוך המשאבה ולאחר מכן נפלטים ממנה. מטבעם של דברים, מצטבר אבק רב סביב הפילטר. ניקוי הפילטר הכרחי שאם לא כן הוא ייסתם ומים לא יכנסו. נקו את הפילטר אחת לתקופה.

 

לסיום

כך היה אם כן הנוהל סביב התקנת מזרקה בחצר והשימוש בה. הקפידו על הכללים המפורטים ותיהנו ממזרקת חצר מהממת ואיכותית. בְּהַצלָחָה!

תוכן עניינים