איך לבחור כלי גינון

מחפשים שירותי גינון? ריכזנו עבורכם את הגננים וחברות הגינון המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

הכותרת 'כלי גינון' מכניסה תחתיה מגוון רחב של כלים המשרתים את הגנן המקצועי והאדם הפשוט לטיפול בגינה. אילו כלים כל אחד מחזיק ברשותו ואילו כלים כדאי לו לכל אחד שיהיו ברשותו. על השאלה הזאת אפשר לענות רק לאחר הגדרת הצרכים של כל אחד מהמשתמשים

הסקאלה הרחבה של כלי הגינון מאפשרים לכל אדם החפץ, לטפל בגינתו באופן עצמאי כמעט לגמרי וקבל תוצאות כמעט מקצועיות. הכל המזמרה הפשוטה ביותר ועד למכסחת הדשא המשוכללת ביותר. איך יודים מה לבחור?

 

מה גדל בגינה?

שאלה ראשונה והכי חשובה, הגדר את גינתך. מה גדל בה? האם מדובר במרפסת עציצים אורבנית או בגינת ירק קטנה, או שמא במשטח דשא גדול ובעצי פרי מרובים? התשובות לשאלו אלו חשובות בבחירת כלי הגינון שישרתו אותך ואת גינתך. במידה ומדובר על תחזוקת גינה אורבנית הגדלה על מרפסת בבניין דירות, כמובן שכלי הגינון יהיו קטנים, קלילים וקומפקטיים.

אם מדובר בשטח קצת יותר גדול, אפשר להשקיע בכלים יותר גדולים אשר נינתן לשמור אותם במחסן בין שימוש לשימוש. אם מדובר בגינה מאד גדולה המכילה צמחיה מרובה, עצי פרי מגוונים ואף משטח דשא גדול, כמובן שכדאי להתאבזר בכלים גדולים ואיכותיים. כדאי להשקיע במחסן גינה שיאפשר לשמור בבטחה את הכלים משימוש לשימוש, ובכך להרוויח ראש שקט באם בחרנו בכלי גינה מעט יותר יקרים מהממוצע.

 

האם ישנה גישה לחשמל?

שימוש בכלי גינון מסוימים דורשת לפעמים גישה לחשמל. במרבית מהמקרים, להרבה מן הכלים החשמליים יש חלופה ידנית או שהם יכולים להיות מונעים על ידי דלק. ההחלטה איזה כלי לרכוש, לדוגמא מכסחת דשא, מפוח, מזמרה, והאם הוא יהיה חשמלי או לא, תלויה במגוון שיקולים.

ראשית, האם ישנה גישה לחשמל בגינה שתאפשר לחבר את הכלים ולהשתמש בהם למרחק. שנית, האם יש אפשרות לכלי גינון שצריך רק הטענה ולא חיבור רציף לחשמל? האם ההפרש במחיר הוא משמעותי או זניח? בנוסף, לגבי כלים שדורשים הפעלה על ידי דלק, האם דלק הוא מצרך נגיש? אם מדובר לדוגמא במכסחת דשא, האם לא כדאי להשאיל או לשכור או להזמין בעל מקצוע.

 

האם הגינה דורשת טיפול יומיומי?

התדירות בה נצטרך להשתמש בכלים היא גם אחד ממגוון השיקולים. אם הגינה דורשת טיפול יומיומי, כדאי להשקיע בכלים איכותיים שיוכלו לעמוד בעומס העבודה ולהחזיק מעמד זמן רב על אף שהם בשימוש תדיר.

אם מדובר בכלים שהשימוש בהם יהיה פעם בתקופה, אולי אפשר לבחור בחלופה הזולה יותר ולהשקיע פחות מאחר ואין צורך בשימוש יומיומי באותו הכלי. גינה שדורשת טיפול יומיומי כי צמחיה סבוכה, כדאי להשקיע בכלים מפירמה ידועה הנותנים ביטחון לרוכש אותם והמוניטין שלהם מוצדק.

 

האם הכלים משמשים לתועלת עצמית בלבד או שישנם עוד שימושים?

כלים לשימוש בתועלת עצמית לרוב יחזיקו מעמד זמן רב גם אן מדובר בגינה שדורשת תחזוקה יומיומית. הרי לא משתמשים במכסחת דשא או במזמרה חשמלית באופן יומיומי, כל חלש בגינה דורש תחזוקה בתדירות שונה. לעומת זאת, כאשר רוכשים כלים שמשמשים לגינון בתדירות עסקית, יש להשקיע בכלים חזקים ואמינים אשר ישרדו שימוש על בסיס יותר תדיר משימוש יום יומי, אלא אפילו מספר פעמים ביום.

 

האם יש ילדים שמתעסקים גם הם עם כלי הגינה?

חשוב לשמור על בטיחות בזמן עבודה וחשוב עוד יותר אם מעורבים ילדים בסיפור. כאשר בוחרים כלים לגינון לשימוש ביתי, יש לקחת בחשבון מי עומד להשתמש בהם. אם ילדים עתידים גם הם להשתמש בהם, יש להקפיד ולבחור כלים שיהיו בטיחותיים ככל האפשר.

כמובן שהם צריכים תמיד לגזום ולקצוץ בהשגחת מבוגר, אך לדוגמא, אם הכלי קל יותר, הוא נותן לילדים אפשרות לעבוד איתו בקלות רבה יותר ובאופן בטיחותי. כלים מסוכנים כמו מזמרה חשמלית, לא באים בחשבון גם ככה כשמדובר בעבודה עם ילדים, אלא אם מדובר בילדים גדולים, בגיל נערות אשר יכולים בתנאים מסוימים ובהדרכה מתאימה להשתמש בכלים מורכבים יותר.

 

כל כמה זמן הכלים דורשים תחלופה?

כמו כל כלי, חשמלי או שאינו דורש חשמל, כלים סופם להתקלקל או להתבלות ונדרש להחליפם. כל כמה זמן? תלוי. כלים פשוטים כמו מגרפה, מעדר, מריצה, יכולים להחזיק שנים רבות. אין בהם סכין שדורש השחזה, אין מנגנון חשמלי שדורש תיקון או החלפה או תחזוקה מסוימת. אך אם מדברים על כלים קצת יותר מורכבים, אפילו כמו מזמרה ידנית, שתפקידה סך הכל לחתוך ענפים בעוביים שונים, יש לדאוג שהסכינים בה יהיו חדות.

זאת אומרת שאחרי זמן מסוים נצטרך או להחליף או להשחיז. כלי גינון שהם מרובי חלקים, כמו מפוח או מכסחת דשא, דורשים ריקון השק אחת לכמה זמן, אחרת לא יעבדו כשורה. כלים מאד מורכבים, בעלי מנגנון חשמלי, יכולים להחזיק זמן רב בתנאי שמטפלים בהם כראוי, מגנים עליהם מרטיבות ופגעי מזג האוויר, ואם צריך אז גם מחליפים את החלקים שלהם.

 

איך יודעים מה כדאי לקנות?

אז איך בבואכם לקנות כלי גינון, איך אפשר לדעת מה יחזיק זמן רב יותר מהאחר? איך יודעים איזה כלי ייתן תחושה טובה יותר ומקצועית יותר בזמן העבודה איתו?

אז היום כמעט כל כלי ניתן למצוא בזול ברשת, אבל לקנות בזול לפעמים פירושו לשלם ביוקר והאיכות באמת לא משתווה לפירמות שעומדות בתקנים והייצור אצלם מוקפד. לקבל המלצות זה תמיד טוב, מחברים או קרובי משפחה שכבר נדרשו לרכוש כלי גינון יקר או זול. לפעמים אף ניתן לשאול מהם את הכלי ולנסות להשתמש בו. גם אחריות ותו תקן הם פרמטרים חשובים ברכישה, וכדאי לבדוק את כל הנ"ל בקפידה.

תוכן עניינים