איך משתפרים באילתורים לסטאנדאפ?

בשנים האחרונות אנו עדים לשינוי מהותי שעובר על עולם הסטנד אפ. אם בעבר הופעות סטנד אפ כללו את המופיע בלבד, היום המצב שונה לחלוטין. אנשים היום מגיעים להופעות בידיעה כי הם עשויים להיות חלק בלתי נפרד מן המופע. שכן, סטנדאפיסטים רבים מערבים את הקהל תוך שימוש באילתורים.

אם נכחתם בהופעה שכזו, אתם בטח יודעים שצריך לדעת איך עושים זאת על הצד הטוב ביותר. אנחנו יצאנו לבדוק את הנושא וחזרנו עם תשובה לשאלה.

 

איך תוכלו להשתפר באילתורים לסטנד אפ? השלב ה – 1: להבין שיש צורך בגילוי מקור הבעיה

כל אחד יודע שכדי להביא לשיפור בפעולה מסוימת, צריך לבדוק קודם כל להיות מודעים לכך שיש בעיה מסוימת. אם אתם למשל מגלים שיש לכם בעיות אורתופדיות ברגליים, עליכם לבדוק באופן מעמיק מה גרם לכך. האם זו הריצה שאתם מבצעים לא נכון, אולי הנעליים לא מתאימות?. הדבר נכון גם בהופעות סטנד אפ. שכן, כדי להבין איך אפשר להשתפר באילתורים, צריך להבין איפה הבעיה נובעת.

 

איך תוכלו להשתפר באילתורים לסטנד אפ? השלב ה – 2: לגלות מה מקור הבעיה

בשלב הזה אתם צריכים לבדוק מה מקור הבעיה. כדי שזה יקרה, אתם יכולים לבחור באחת או יותר מהדרכים הבאות:

  • לפנות אל סטנדאפיסט אחר שישמע את המופע וייתן חוות דעת
  • לשאול את הקהל לדעתו
  • להתייעץ עם חברים שנכחו במקום

אם אתם בוחרים לפנות אל סטנדאפיסט שייתן את חוות הדעת שלו בנושא, עליכם לשים לב שמדובר במישהו כנה שימסור לכם את כל המידע החיוני. שכן, אתם צריכים להביא לשיפור מהותי.

 

איך תוכלו להשתפר באילתורים לסטנד אפ? השלב ה – 3: לבצע את השינוי הדרוש

בשלב זה אתם צפויים לגלות כבר מה הבעיה. יכול להיות למשל שתגלו שאתם מאלתרים באופן שלילי. כלומר, אתם יורדים על אנשים בקהל וגורמים להם להבין שהם מעדיפים שלא לקחת בזה חלק. במצב שכזה, עליכם לעבוד על כך באופן מעמיק ולהוביל לאלתור חיובי ומהנה. כזה שיגרום לקהל לענות לכם על השאלות ולקחת חלק באילתורים.

 

זכרו – ביקורת עצמית זה טוב, אבל במידה

אם הגעתם לכאן, אתם כנראה מודעים לעצמכם ורוצים לשפר את המופע שלכם. מדובר במצב ראוי להערכה. שכן, לא כל אחד מבקר את עצמו ובודק לעומק מה עליו לשנות. אנחנו רוצים רק לציין בפניכם, רגע לפני סיום כי ביקורת עצמית זה עניין חיובי, אבל צריך לדעת איך ליישם אותו. שימו לב שאתם לא מבקרים את עצמכם שלא לצורך. שכן, הדבר עשוי להוביל לחוסר ביטחון שיפגע ביכולות ההופעה שלכם אל מול קהל.

 

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שאפשר לכם לדעת איך משתפרים באלתורים בסטנדאפ. בשלב זה, יש בידיכם את כל המידע החיוני, כך שנותר לכם רק ליישם ולהשתפר. שיהיה בהצלחה!

תעמוד

תוכן עניינים