ביטוח לאומי פיברומיאלגיה

פיברומיאלגיה המאופיינת בכאבים כרוניים ורגישות באזורים בגוף היא מחלה שלא תמיד מזכה אנשים אשר חולים בה בהכרה מהביטוח הלאומי ואין ספק שזאת הופך את כול תהליך ההתמודדות וההחלמה עם מחלה שכזאת למורכב מאוד ואפילו מורכב מאוד נפשית.

בכול הקשור לפיברומיאלגיה וביטוח לאומי, כדאי שתערבו אנשי מקצוע על מנת לוודא שבאמת תקבלו את כל מה שמגיע לכם להתמודדות עם מה שאתם עוברים.

 

במה יכול לסייע הביטוח הלאומי?

הרבה אנשים מכירים את הביטוח הלאומי בהקשרי אבטלה או מילואים אך הוא "משחק" תפקיד חשוב לא פחות בכול הקשור למחלות ומקרים רפואיים בהם אנשים לא יכולים לעבוד ולהתקיים כראוי. הסיוע לחולי פיברומיאלגיה אשר מוכרים כבעלי אחוזי נכות יכול להיות בצורה מענקים חד פעמיים, קצבאות נכות חודשיות והטבות נוספות בגדר היותם אנשים המוכרים כבעלי נכות באחוז מסוים.

 

הכרה כבעלי נכות

ראשית, על מנת לקבל איזה שהוא סיוע מהביטוח הלאומי עליכם להיות מוכרים כבעלי נכות באחוז כלשהוא מהביטוח הלאומי. כדי לקבל את ההכרה תדרשו להגיש תביעה מסודרת לביטוח הלאומי ובה פירוט של המצב הרפואי שלכם אשר מומלץ על ידי צוותים רפואיים שבחנו וטיפלו בכם. התביעה צריכה לכלול את כול מה שהביטוח הלאומי מבקש על מנת שיוכל לקבוע עבורכם את ההכרה ואת המשך ההליך.

 

קביעת שיעור אחוזי הנכות

לאחר הגשת התביעה הנושא עובר לבחינתו של הביטוח הלאומי וכעת תפקידו לקבוע האם אכן קיימת אי כשירות כלשהיא אשר מונעת ומקשה על האדם לעבוד ולהשתכר כראוי ואם כן באיזה גובה. במילים אחרות, הועדה קובעת האם לקבל או לדחות את הבקשה, ואם היא מחליטה לקבל, אז באיזה גובה שיעור אחוזי הנכות יהיו בהתאם לאחוז אי הכשירות שנקבע למגיש התביעה.

 

התאמת סיוע

לאחר שתקבלו הכרה כבעלי נכות פיברומיאלגיה, שזה הוא הליך מאוד מורכב בפני עצמו, תותאם לכם על ידי המוסד לביטוח לאומי תוכנית סיוע אשר תכלול את גובה הקצבה החודשית שמגיעה לכם בהתאם לאחוזי הנכות שלכם, מענקים באם מגיעים לכם על פי קביעת הועדה והנהלים וכול ערוץ סיוע אחר כדוגמת הטבות מס או הטבות אחרות שמטרת כולן לסייע להתמודד עם המחלה.

 

אתם לא לבד, משלבים איש מקצוע בהליך

סביר מאוד כי כול המחלה הזאת נפלה עליכם משום מקום ויחד איתה גם כול הליכי הבירוקרטיה הנדרשים מכם על מנת לקבל הכרה וסיוע כלשהוא מהמדינה בהתאם לתשלומי הביטוח הלאומי שאתם משלמים בכול חודש. לאור כך מומלץ ליצור קשר עם משרד עורכי דין פייפר כהן שכולל עורכי דין מקצועיים אשר מתמחים בתחום ויוכלו לסייע לכם לקבל את מה שמגיע לכם ובצורה המיטבית ביותר אשר תחסוך מכם הרבה עבודה ועצבים על הבירוקרטיה וההליך כולו.

פיברומיאלגיה

 

תוכן עניינים