גיזום צמחייה בגובה

מחפשים שירותי גיזום צמחייה בגובה? ריכזנו עבורכם את הגננים וחברות הגינון המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של המקצוענים, הזמינו עכשיו:

אחת המשימות לאחר חורף קר וסוער היא לשקם את הצמחייה על מנת שתלבלב באביב. כלומר, לגזום ענפים שנפגעו, לדלל ולעצב למטרות יופי ובריאות העצים. יחד עם זאת, גיזום צמחייה בגובה נועד גם למטרות בטיחותיות. ישנם עצים שצמיחתם מפריעה לעמודי חשמל או תקשורת או לשכנים הגרים בקומה גבוהה יותר ולכן גוזמים אותם לעיתים קרובות. מעבר לטכניקת הגיזום, בגיזום גבוה יש צורך להשתמש בשירותי הגינון מאחר ומדובר במכשור מיוחד. קבלו את כל המידע על גיזום צמחייה בגובה.

 

מהן מטרות גיזום צמחייה בגובה?

בראש ובראשונה המטרה של הגיזום בכלל ובפרט גיזום צמחייה בגובה היא לשמור על בריאותה. כשמדובר על גיזום בגובה המחשבה הראשונה היא שיש לגזום עץ גבוה המהווה מפגע סביבתי או בטיחותי, אך גם על בריאות העץ יש לשמור כאשר יש לו פצעים וחתכים, פגיעות ממזג אוויר קיצוני ועוד. מטרה שנייה היא לגרום לצמחייה הגבוהה להתחדש. כלומר, לחשוף אותה לשמש ולאוויר באמצעות גיזום ענפים סבוכים או צפופים על מנת שהקרניים יחדרו אליה והיא תוכל להמשיך ולהתפתח.

המטרה השלישית גם היא נועדה לשרת את הצמחייה הגבוהה על מנת שתלבלב ותצמיח עלים, פרחים ופירות. מדובר על תחלופה של ענפים צעירים במקום ענפים זקנים, הורדת ענפים המחלישים את הצמחייה ועיצוב כדי לקדם את היבול. המטרה הרביעית מתקשרת לאסתטיקה. צמחייה גבוהה צריכה להיות מעוצבת ויפה לעין בדיוק כמו צמחייה נמוכה כדי שיהיה נעים להסתכל עליה. אך כשמדובר בצמחייה גבוהה, אי אפשר להימנע מהמטרה האחרונה שהיא גיזום לצורך מניעת מפגע בטיחותי.

 

גיזום צמחייה בגובה עם מנוף

כדי לטפל בגיזום צמחייה בגובה נצטרך לשכור את שירותיו של נהג מנוף וגנן. כפי שניתן לראות ברחובות פעמים רבות, לעיריות ולמועצות מקומיות ישנן חברות קבלניות המבצעות שירותי גינון בגובה כאשר הם נעזרים במנוף עם סל או סוג אחר ועובדים על ניסור או גיזום העצים. למשל, לקראת סוכות רואים כיצד אנשי המקצוע מקצרים את הדקלים כדי להשתמש בלולבים ובסכך.

לא רק שהעובדים המקצועיים יודעים להתנהל בגובה ולשמור על עצמם, הם גם יסכנו פחות את העוברים והשבים כדי שלא יפגעו מהגיזום. לפיכך, גם בגינה הפרטית כשיש צורך בגיזום צמחייה גבוהה, תוכלו להסתייע בשירותי גינון שמבצעים גיזום בגובה ויש להם את המכשירים הדרושים לכך. בעזרת המנוף הגננים מדייקים יותר, מגיעים לנקודות ספציפיות והוא מאפשר להם גם להגיע למקומות נסתרים יותר כשמדובר על עצים סמוכים זה לזה או עצים הסמוכים למבנים.

 

האם מספיק רק גיזום כדי לטפל בצמחייה גבוהה?

התשובה היא לא. הגיזום הוא הכרחי אך יש גם לטפל בצמחייה ולהגן עליה. כאשר מבצעים גיזום, העצים חשופים יותר למפגעים בדומה לעצים נשירים העומדים ערומים כל החורף. כאשר העצים עברו "תספורת" צריך למנוע את הגעתם של מזיקים, פטריות ומחלות אחרות ולכן לעיתים תתבצע הדברה בגובה, מריחת הפצעים במשחה מיוחדת ותהליכים אחרים שישפרו את ההגנה על העצים.

חשוב לדעת שלעצים יש גם יכולת טבעית להגן על פצעים באמצעות הפרשת שרף. על מנת שכל הפעולות הנעשות בגובה יביאו לתוצאות טובות, צריך לא רק אנשי מקצוע, גישה ומכשור מתאים אלא גם ראייה טובה וניסיון כדי לטפל בסדקים קטנים.

 

מה צריך לבדוק לפי שגוזמים צמחייה בגובה?

לפני שהגנן מגיע עם מנוף וציוד לגיזום בגובה, הוא יבדוק שני תנאים הכרחיים. האחד הוא גובה הצמחייה והשני תנאי השטח. פגישה מוקדמת בשטח או מידע שיקבל מהלקוחות ייתן לו מענה על טכניקת הגיזום והגישה למקום. כלומר, האם המנוף יוכל להיכנס לשטח, מה הגובה הרצוי של המנוף, האם צריך לטפס על העץ או להשתמש בסולם גבוה, איך להתמודד עם אילוצים בשטח ועוד.

 

מתי מתבצע גיזום בצמחייה גבוהה?

כאמור, כאשר הצמחייה הגבוהה מהווה סכנה או מפגע בטיחותי יש לגזום מייד. יחד עם זאת, כאשר מדובר בבריאות הצמחייה, דילול והתחדשות, מספיק לגזום פעם בשנה בדרך כלל כאשר הצמחייה מלבלבת. עצים ירוקי עד גוזמים באביב ואת העצים הנשירים בחורף. למרות זאת, ישנם עצים שמלבלבים בסתיו ולכן צריך לדעת שרק אז נעשה בהם גיזום. עצים שקצב הצמיחה שלהם מהיר יצטרכו גיזום בתדירות גבוהה יותר. הגנן יוכל לתת לכם מידע לגבי העונה המומלצת לגיזום על פי סוג הצמח ותקופת הלבלוב שלו.

 

עיצוב פיסולי לעצים בגובה

כשרוצים לעצב שיחים או עצים לגובה ניתן באמצעות שיטת הגיזום לעבות אותם לצדדים או לגזום את החלק העליון על מנת שיהיו גבוהים יותר. שיטה אחרת הנקראת פולארד מפחיתה את גובה הצמחייה הטבעית ומעצבת אותה בצורה כדורית.

לעיתים, הגנן יגזום קבוצת עצים באותו הגובה כדי שהמראה יהיה עיצובי ומרשים, ייצור מעין סככה או אפילו יפסל צורות שונות לצורך אסתטי. למשל, בגן הנס של דובאי מעצבים את הצמחייה הגבוהה בדמויות ענק של דיסני, טירות ואלמנטים נוספים על מנת להרשים את ציבור המבקרים. בכל מקרה מדובר על עבודה שרק מומחים יכולים לבצע במקביל לתחזוקה שוטפת המותאמת לעונות השנה ולמזג האוויר.

 

מדוע חשוב לקבל שירות מקצועי בגיזום צמחייה גבוהה?

כשמדובר על גיזום צמחייה גבוהה חייבים אנשי מקצוע מנוסים שמיומנים בגיזום מסוג זה. לגננים כאלו יש רישיון כדי שיוכלו לעסוק בעבודות בגובה ואת הביטוחים המתאימים. הם גם למדו לעבוד עם מכשירי גיזום שונים ולתפעל אותם בגובה, הם מכירים סוגים שונים של תנאי שטח ויודעים להתנהל במצבים עם אילוצים סביבתיים. השאירו את הגיזום בגובה למומחים ואל תנסו לבד ותסכנו את עצמכם. לסיכום, כאשר עובדים בגינה ניתן בהחלט ללבוש כפפות ולגזום עם מזמרה צמחייה נמוכה ולשפר את המראה שלה, אך לא להסתכן בגיזום גבוה.

 

תוכן עניינים