מהו אישור פטור ממס הכנסה ואיך לקבל אותו?

יש הרבה דברים שיכולים לתקוף את האדם, בין היתר, מחלות שונות, תאונות ופגיעות מכל מיני סוגים. הדברים האלו מובילים את האדם להתמודד עם נטל גדול פיזי וכלכלי כאחד, וכאן נכנסות לתמונה הזכויות וההטבות שהמדינה מעניקה, בדיוק עבור אותם אנשים. קבלת אישור לפטור ממס הכנסה, זה אחד הדברים המשמעותיים שתוכלו לקבל במצב כזה, וחשוב שתדעו במה מדובר ואיך אולי גם אתם תוכלו לקבל את הפטור.

 

הכל מתחיל ממודעות

אחד הדברים הכי בעייתיים, זה שאנשים לא מודעים למה שמגיע להם על פי החוק במדינה. זכויות זה דבר כל כך בסיסי ומהותי בחייו של אדם, וקבלת כל סיוע אפשרי מהמדינה זה מצרך חשוב בכדי להתמודד עם הדברים השונים שהחיים זורקים עלינו. אז הצד הראשון בכדי לקבל אישור פטור ממס הכנסה, זה לדעת שיש זיכוי אמיתי שאתם זכאים לו.

 

משהו אישור פטור ממס הכנסה?

מדובר בהטבת סיוע שהמדינה מספקת, במצבים השונים שמזכים את האדם המדובר לאותה הטבה והטבות אחרות רבות. אנשים משלמים לביטוח לאומי, ומטרת התשלומים האלו, היא שברגע האמת כשתצטרכו את הסיוע הזה, הוא יהיה שם, מס הכנסה מצטבר להיות סכומי כסף גדולים מאוד, וקבלת האישור לפטור ממס הכנסה, נותנת הקלה כלכלית משמעותית.

 

מי מקבל פטור ממס הכנסה

על פי פקודת מס הכנסה, אלו הזכאים לקבלת פטור ממס הכנסה צריכים לעמוד בתנאים מסוימים. אלו הנמצאים זכאים על פי החוק הם אלו שנקבע להם שיעור של מאה אחוזי נכות מבעיה רפואית אחת או שנקבע להם שיעור של תשעים אחוזי נכות משקלול של כמה בעיות רפואיות שונות, שימו לב שבנוסף לאלו, יש עוד דברים חשובים שנכנסים לקביעת הזכאות.

 

קבלת האישור לפטור ממס הכנסה

בכדי לקבל את האישור לפטור, יש תהליך שצריך לעבור שכולל כמה שלבים חשובים.

  • איסוף וריכוז טפסים ומידע – הדבר הראשון שתצטרכו לעשות זה למלא את הטפסים הרלוונטיים ולאסוף את כל החומר הרלוונטי שמוכיח ומציג את המקרה הספציפי שלכם, שם יהיה פירוט מלא של מצבכם הרפואי, טיפולים שנאלצם או תצטרכו לעבור, תרופות שאתם לוקחים במסגרת הטיפול ועוד.
  • הגשת התביעה ופניה לוועדה הרפואית – לאחר מכן, תגישו את על המסמכים שאספתם בצורה מסודרת, ותוזמנו להציג את המקרה שלכם בפני הוועדה הרפואית. תצטרכו גם לשלם אגרה ולצרף את השובר, בנוסף לכל המסמכים הרפואיים. בהצגת המקרה שלכם מול הוועדה, יבחנו את כל הפרטים שתציגו ויקבעו בעקבות זאת את שיעור אחוזי הנכות שלכם.
  • קבלת הפטור ממס הכנסה – לאחד קבלת שיעור אחוזי הנכות מהוועדה הרפואית, אם אחוזי הנכות עומדים במה שקבע החוק, תוכלו לקבל את האישור לפטור ממס הכנסה.

 

ייעוץ והכוונה

שימו לב שלא תמיד מקבלים את התוצאה הרצויה, ולעיתים אף תצטרכו להגיש ערעור על ההחלטה שנעשה בכדי לנסות ולהציג את המקרה שלכם מחדש ולקבל את אחוזי הנכות שיעניקו לכם את האישור לפטור. תוכלו לקבל ייעוץ והכוונה מגורמים מקצועיים ואולי להעלות את הסיכויים שלכם לעבור את התהליך הזה בצורה הטובה ביותר.

חיפוש בניירות

תוכן עניינים