מה ההבדל בין שמשיות לגינה לרשתות צל?

שמשיות לגינה או רשתות צל? לפני שאתם בוחרים בכל אחת מהאופציות הללו, כדאי שתהיו מודעים להבדלים ביניהן! כך תוכלו להחליט מהי האופציה הטובה ביותר עבורכם, כי כמו תמיד, גם כאן מדובר בשאלה של התאמה.

על ההבדלים בין שמשיות לגינה לרשתות צל, במאמר שלפניכם.

 

בצל המגפה

כמו בכל תחום אפשרי, גם בתחום של פתרונות ההצללה הביאה אתה הקורונה שינוי מבורך: אנשים מתעניינים יותר ויותר בפתרונות הצללה שונים, למרפסת לפטיו ולגינה הפרטית. למה? הסיבה ברורה: הסגרים והבידודים לימדו אותנו שאין כמו בבית, בעצם…אין כמו בחצר. מרפסות וגינות פרטיות הפכו למקום הבילוי האולטימטיבי, למקום אליו יוצאים ובו עורכים חגיגות.

איך זה מסתדר עם השמש הישראלית? כאן נכנסים לתמונה פתרונות ההצללה השונים לחצר ולמרפסת. 2 פתרונות הצללה פופולריים במיוחד הם רשתות צל ושמשיות לגינה.

 

רשתות צל

רשתות צל הן הרשתות המוכרות לנו מבתי הספר, הגנים והגינות הציבוריות. לרוב, הרשתות עשויות מחוטי פוליאתילן הארוגים בצפיפות משתנה. ההגנה נעה בין 60 ל-90 אחוזי צל. עובי האריג ברשתות איכותיות מגיע ל-2 מ"מ.

רשתות צל מיועדות להצליל מרחב גדול. לרוב הרשת מתוחה כלפי מעלה, אך לעיתים היא גם קדמית וממשיכה קדימה, לחסימת קרני שמש אלכסוניות. מרבית הרשתות מצוידות בטבעות היקף המיועדות להשחלת הכבלים שמחזיקים את הרשת. הכבלים נקשרים אל עוגני בטון ומחוזקים בווים ייעודיים, לחיבור מיטבי.

 

שמשיות לגינה

שמשיות – החמודות האלה שאנו מכירים מחופים או מבתי קפה. שמשיה היא דבר נפלא ואפילו קסום, בעיקר הודות לקונוטציות שהזכרנו. לגינה הפרטית היא יכולה להועיל בעיקר בסמוך לריהוט גן ספציפי: להצללת שולחן הגן שלנו, הכיסאות הנוחים או הספסל.

יש סוגים רבים של שמשיות לגינה. ראשית נבחין בין שמשיות צד לשמשיות עמוד אמצע – שמשיות צד הן הנמכרות ביותר לחצרות פרטיות בישראל. הן עשויות להיות עגולות, מרובעות או מלבניות, בהתאם לצורך.

שמשיות עמוד אמצע מתאימות בדר"כ לשולחנות גן שמצוידים בחור ייעודי, במרכז השולחן. אלו יהיו לרוב שמשיות עגולות, בקוטר שנע בין 2-3 מ' ועד ל-5 מטרים.

גם הידיות של השמשיות השונות משתנות. ידיות ארוכות בדר"כ קלות יותר להפעלה, אך לפעמים דווקא השמשיות שקשות יותר לפתיחה וקיפול הן האיכותיות והעמידות יותר. כך ששוב, יש כאן עניין של התאמה.

שמשיות לגינה מתאימות במיוחד לגינה המצוידת בריהוט, כאשר לא מחפשים שהגינה כולה תהיה מוצלת אלא רק אזור הריהוט.

 

הבדלים נוספים בין רשתות צל לשמשיות לגינה

פרמטר להשוואה רשתות צל שמשיות לגינה
מחיר החל מ-450 ש"ח בממוצע, בנוסף יש צורך בציוד מתיחה: עוגנים, ווים וכו' החל מ-700 ש"ח בממוצע
התקנה התקנה מורכבת מעט, דורשת תכנון, דיוק ומקצוענות אין צורך בהתקנה, פשוט ממקמים את השמשייה
שימוש הרשתות פרושות כל הזמן ואין צורך לתחזק או להפעיל השמשיות ניתנות לפתיחה וקיפול קלים ומהירים

שמשיות לגינה או רשתות צל? כדי לבחור במוצר המתאים לכם, כדאי לקחת בחשבון את אופי השהות שלכם בגינה או בחצר ואת הצורך בהצללה. אם החצר ממוקמת מול הסלון, והשמש מפריעה גם בתוך הבית, לא בטוח ששמשייה תספק אתכם. אבל אם אתם מאלה שממש אוהבים שמש, ורק רוצים לשבת לאכול בגינה בכיף, גם בקיץ – אין כמו שמשיות לגינה! פרקטיות ומשובבות לב.

קרן שמש

 

תוכן עניינים