מה עושים בעלי החיים כשאנחנו לא בבית

רבים מאיתנו מגדלים חיות מחמד שונות בבית שלנו ואוהבים לבצע איתן שלל פעולות משותפות – מטיולים רגליים ועד התכרבלות מפנקת במיטה. אין ספק כי כיף ונחמד לבצע פעולות אלו ביחד עם החיות שלנו, אך חשבתם לעצמכם פעם מה בדיוק הן עושות כשאנחנו נמצאים בעבודה, או בכל מקום אחר, והן נשארות לבד בבית?

 

גידול חיות מחמד

גידול חיית מחמד כרוך בטיפול ודאגה בלתי פוסקים לטיולים, אוכל ומוצרים שונים עבורם (כשאת כולם ניתן למצוא במקום אחד, אצל – צ'או צ'או), אך למרות זאת, רבים מאיתנו בוחרים לגדל חיית מחמד כלשהיא בבית שלנו, וליהנות מהאהבה שהיא מחזירה אלינו. לצד האחריות הרבה המוטלת עלינו כבעליהם של חיות המחמד, ישנם גם יתרונות רבים לגידולם, כמו – תחושות של רוגע וביטחון, פיתוח תחושת האחריות ואף נטייה להיות פחות חולים.

לצד היתרונות והחוויות הרבות שלנו עם חיות המחמד, מטבע הדברים, שגרת החיים שלנו אינה מאפשרת לנו להיות איתם באופן צמוד 24/7, ומידי פעם יוצא לנו להשאיר אותן לבדן בבית, בזמן שאנחנו נמצאים בעבודה, או בכל מקום אחר. אם תהיתם לעצמכם מה חיות המחמד שלנו עושות בזמן הזה שהן לבדן, הגעתם למקום הנכון.

 

האם לחיות המחמד שלנו יש רגשות?

לפני שנעסוק בשאלה המסקרנת בנוגע למעשיהן של חיות המחמד שלנו כשאנחנו לא נמצאים בבית, כדאי שנבין האם לחיות המחמד שלנו יש רגשות? האם הן מרגישות רגשות כמו געגוע כשאנחנו הולכים, או בדידות כשהן נמצאות לבדן?

בין אם אנחנו מחזיקים ברשותנו חיית מחמד כבר שנים רבות ובין אם אנחנו חדשים בתחום, די קל לנו לזהות רגשות של שמחה, כאב, או רעב אצל בעלי החיים השונים, הבאים לידי ביטוי באמצעות התנהגויות שונות, כמו נביחות, התרוצצויות, כשכוש בזנב ועוד. התנהגויות אלו מלמדות אותנו כי בעלי החיים הם בעלי תחושות, תודעה, ואף יכולת לחוות חוויות סובייקטיביות.

 

אז מה הן עושות כשהן נשארות לבדן בבית?

כבעלי חיות מחמד, כולנו מכירים את הסיטואציה בה אנו חוזרים הביתה וחיית המחמד שלנו קופצת עלינו בשמחה והתלהבות כאילו לא התראינו שנים שלימות. אך בד בבד עם השמחה ההדדית משמחת הלב הזאת, והבדיקה המהירה שאנחנו עושים בבית לוודא שכל הריהוט והפריטים נמצאים במקומם ובאותו מצב שהשאנו אותם, חלקנו תוהים מידי פעם מה חיית המחמד שלנו עשתה לבדה במהלך כל הזמן שנעדרנו.

שאלה זו הטרידה אנשים רבים ובמקום לתהות ולנחש את התשובה, הם החליטו לרתום את הטכנולוגיה לשירותם ולהתקין מצלמות בבית. הסרטונים חשפו כי בעל החיים בהתחלה מתרוצץ בבית ומחפש לבעליו, אך לאחר שעה קלה המצלמה תיעדה התנהגויות שהפכו את הסרטונים הללו במהירות לוויראליים, כשבעלי החיים נצפו לועסים נעליים, מחטטים בפח ומטפסים על רהיטים.

ArtTower / Pixabay
תוכן עניינים