מזגן מיני מרכזי או מזגן עילי

רכישה והרכבה של מזגנים לבית, איננה עניין של מה בכך. זאת, כיוון שאת התוצאה של ההחלטה, ירגישו כל הדיירים בבית למשך שנים ארוכות לאחר שהיא התקבלה. בשורות הבאות נעסוק בסוגיית ההבדל בין מזגן מיני מרכזי ובין מזגן עילי, וכן ביתרונות ובחסרונות של כל אחד מהם. עם זאת, חשוב להדגיש אין תשובה ברורה ואחידה לשאלה מה עדיף – מזגן מיני מרכזי או מזגן עילי. התשובה מורכבת יותר, ותלויה בתנאים הקיימים. מהו מזגן מיני מרכזי? מהם היתרונות של מזגן מיני מרכזי ביחס למזגן עילי? מהם הקשיים הכרוכים בהתקנת מזגן מיני מרכזי? כל התשובות בהמשך המאמר. (מזגנים מומלצים בישראל כתבה מרקו).

סמל קור

מזגן מיני מרכזי – מה זה בעצם

מזגן מיני מרכזי הוא מזגן אחד, האחראי על פעולת מיזוג האוויר בכל רחבי החלל הפנימי בבית. התקנה של מזגן מיני מרכזי חוסכת את הצורך להדליק מזגן בכל אחד מהחדרים בבית בנפרד. עם זאת, קיימת האפשרות לווסת את הטמפרטורה בנפרד בכל חלל שאליו מגיע המזגן, או להפסיק כליל את פעולת המיזוג. אם נקודת ההנחה היא שבכל אחד מחדרים בבית פועל מזגן נפרד, אזי אפשר לומר שמזגן מיני מרכזי אכן מבצע את המלאכה ומסייע לשיפור ההרגשה בתוך הבית פנימה.

המזגן מהסוג האמור לעיל כולל בעצם מנוע אחד, חזק במיוחד, שממנו מתפצלים צינורות המובילים את האוויר הקר לכל רחבי הבית, או לכל החדרים שמלכתחילה תוכננו להיות מושפעים מפעולת המזגן. בתי עסק רבים מעדיפים להתקין מזגנים מיני מרכזיים, כיוון שהם פועלים בכל החדרים בעסק מרגע ההפעלה ועד לסגירת העסק. אבל עם הזמן התחילו גם בעלי בתים פרטיים לעשות את אותו הדבר.

מזגן מיני מרכזי או מזגן עילי

היתרות הגדול של מזגן מיני מרכזי, אמון בהשפעה שלו על כל החללים בבית. עם זאת, ההתקנה של מזגן מיני מרכזי עלולה להיות בעייתית, בעיקר אם בבית שבו אמור מזגן כזה להיות מותקן אין תעלות שבהן ניתן להעביר את הצנרת. חפירה והתאמה של תעלות כאמור, עשויה לארוך זמן רב ולייקר במידה רבה את עלויות ההתקנה של המזגן. יש בתים שבהם המבנה של החלל הפנימי הוא כזה, הדורש התקנה של יותר ממזגן מיני מרכזי אחד. הדבר הופך את ההתקנה, כמובן, ליקרה יותר. בנוסף, יש להקצות למזגן המיני מרכזי קו חשמל ייחודי, שגם אותו יש להתקין בדרך כלל מראש. מזגן מיני מרכזי איננו מתאים לכל בית ולכל חלל, וייתכן מאד שאנשי המקצוע ייעצו להתקין כמה מזגנים עיליים ולא מזגן מרכזי אחד. בנוסף, חשוב להדגיש את העובדה שעלויות ההפעלה השוטפות של מזגן כזה הן גבוהות יחסית להפעלה של מזגן עילי נפרד בכל חדר.

הבחירה בין מזגן מיני מרכזי או מזגן עילי הינה לחלוטין עניין אישי של כל משפחה, ותלויה בהעדפות שלה. מבחינת איכות החיים, מזגן מיני מרכזי בהחלט מעניק יתרונות רבים. מבחינת העלויות וקלות ההתקנה, מזגן עילי עשוי לתת מענה הולם לצרכים ולהעדפות של כל משפחה.

לעוד טיפים על שיפוץ הבית, שיפוצים כללים ושיפוץ אמבטיה לחץ כאן.

.התקנת דוד שמש או מערכת חימום מים? כל התשובות

תוכן עניינים