האם מנטליסט יכול לקרוא מחשבות

לאורך כל שנות ההיסטוריה פעלו אנשים שהגדירו את עצמם, או הוגדרו על ידי אחרים, כי בעלי יכולות החורגות מהיכולת הרגילה של בני אנוש. גם בעידן המודרני, שבו קיימת מודעות רבה בנושאים הללו, יש עדיין אנשים המתיימרים לקרוא מחשבות וכן לבצע פעולות שונות החורגות בהרבה מהיכולת האנושית הממוצעת. האם האנשים הללו ניתן למנות קוראים בקלפים, קוראים בקפה, אומני חושים וכן מנטליסטים לסוגיהם השונים. ואולם ההבדל העיקרי בין כל סוגי האומנים שהוזכרו לבין המנטליסט, טמון בעובדה הפשוטה והיא שהמנטליסט שונה במידה רבה מאמנים אחרים, אשר מתיימרים להיות בעלי יכולת על-אנושית, לקרוא מחשבות ולקרוא את העתיד. מנטליסטים הם אכן אנשים שיש להם יכולות רחוקות מיכולת אנושית רגילה, אף כי לא תמיד בטוח שמדובר בקריאת מחשבות כפי שניתן להעלות על הדעת כאשר מדברים על המושג הזה. בשורות הבאות נרחיב מעט את היריעה באשר למנטליסט. ובאשר להבדלים העיקריים בינו לבין אומני חושים או קוסמים אחרים.

קלף

מהו מנטליסט ומה הן התכונות הבולטות שלו

על – פי ההגדרה, מנטליסט הוא אדם היכול לקרוא מחשבות או כוונות של אדם אחר, בהסתמך על ההתנהגות של נשוא הפעולה, קרי האדם שאת המחשבות שלו המנטליסט מתיימר לקרוא. בנוסף לתכונה שצוינה,  מנטליסט איכותי מתמחה לרוב גם בנושא טלקינזיס. משמעות המושג טלקינזיס היא, שמי שניחן ביכולת הזאת, יכול להשפיע על עצם כל שהוא  גם אם הוא במרחק רב ממנו.  אחד המפורסמים בתחום בתולדות מדינת ישראל,  היה ועודנו המנטליסט ואומן הטלקינזיס, אורי גלר. מנטליסט נוסף מוכר גם היום והוא ליאור סושארד.  במהלך השנים, הם בצעו כמה וכמה  פעולות, שהביאות לידיעת הציבור את יכולת הטלקינזיס, כלומר השליטה בחפצים ובהתנהגות שלהם ממרחק.

באשר לקריאת מחשבות, יש יסוד סביר להניח שמעבר לעובדה שהמנטליסט יכול לפרש תנועות או התנהגויות של אדם, ומעבר לעובדה הנוספת שהמנטליסט יכול ליצור סוגסטיה, כלומר שכנוע עצמי אצל העומד מולו, כי מנטליסט מבטא בדיוק את המחשבה שעברה במוחו, יש מנטליסטים שאכן מסוגלים לקרוא מחשבות, פשוטו כמשמעו. כך או אחרת, הופעות של מנטליסטים ריתקו בעבר וממשיכות לרתק גם היום קהלים גדולים המוכנים להישבע שהמנטליסט מצליח לקרוא את המחשבות שלהם ולתרגם אותן למילים

ההבדל בין מנטליסט לבין אומן חושים

על פניו, נראה ששני בעלי המקצוע הללו עוסקים בתחומים המשיקים זה לזה.  עם זאת,  במרבית המקרים מי שמוגדר אמן חושים מבצע פעולות שיש בהן הרבה יותר אשליה והרבה פחות קריאת מחשבות לשמה. מנגד, המנטליסט דווקא הוא זה שמסוגל לקרוא מחשבות, או לכל הפחות לזהות לאיזה כיוון המחשבה של אדם העומד מולו פונה. המנטליסט נמצאת תמיד צעד אחד קדימה לפני מי שמצא בסביבתו, ויכול לנחש במידה רבה של סבירות, את כיוון המחשבה שלו

אם יש לך עניין בארגון הופעה של מנטליסט איכותי, זה המקום הנכון עבורך. כדאי ליצור קשר כבר כעת ואנו נחזור אליך בהקדם לתיאום מועד ההופעה הרצוי. זיגי, אומה בכוס, נמנה עם הטובים והמקוריים ביותר בתחום, ויעניק למשתתפים בהופעה רגעים נדירים של קסם שיישארו בזיכרונם זמן רב לאחר ההופעה..

תוכן עניינים