תביעת פיצויים בגין נזקי גוף? מה לעשות

תאונות דרכים, תאונות עבודה ונפילות – נזקי גוף יכולים להיגרם לנו מבלי שתהיה לנו שליטה על הנזקים. הנזקים הללו יכולים להיות חמורים יותר או חמורים פחות, אך אין ספק שהם ישפיעו עלינו באופן משמעותי.

כאשר אדם סובל מנזקי גוף בעקבות נזק שנגרם לו, הוא יכול לקבל פיצויים באמצעות הגשת תביעה. לפיצויים האלה יכולה להיות משמעות עצומה, מכיוון שהתובע יכול להיות מושבת בעקבות הנזקים שנגרמו לו. זה מה שצריך לעשות בתביעה כזו.

 

מהם נזקי גוף?

נזקי גוף הם נזקים שונים שהתרחשו לגוף שלנו כתוצאה ממקור חיצוני. נזקי גוף הם בעלי חומרה משתנה. נזק מסוים יכול להיות חמור מאוד ולתקופת זמן ארוכה, בעוד שנזק אחר יכול להיות זניח יותר. נזקים מסוימים יכולים להוביל אל אובדן כושר עבודה, בעוד שנזקים אחרים יכולים להוביל בסך הכל להיעדרות זמנית ממקום העבודה.

ככה או ככה, כאשר אדם נפגע ממקור מסוים וצובר נזקי גוף, הוא זכאי להגיש תביעת פיצויים. החוק מאפשר הגשת תביעה כזו מתוך הבנה שאדם עם נזקי גוף סופג גם מכה כלכלית מסוימת, ושאין סיבה שהוא יפגע מבחינה כלכלית אם הנזק לא נעשה באשמתו. כמו כן, הוא זקוק לכסף בשביל טיפולים רפואיים. עורך דין נזקי גוף יכול לייעץ לכם עוד בנושא.

 

הגשת תביעה נגד המזיק

במידה ונזקי הגוף שלכם נגרמו בעקבות מזיק ברור, תוכלו להגיש נגדו תביעת פיצויים. עשויים להיות מספר מזיקים שונים, שתלויים בסיטואציה בה נגרם לכם נזק. אם למשל נגרם לכם נזק בעקבות תאונת דרכים שהתרחשה בגלל מפגע על הכביש, ייתכן שהמזיק היא הרשות המקומית שלא טיפלה במפגע.

המזיק עשוי להיות גם אדם ולא ישות כשלהי. למשל, מקרה של רשלנות רפואית בו אירע נזק, יצביע על הרופא בתור המזיק. גם תאונת דרכים באשמת הנהג השני תצביע עליו כמזיק הברור במקרה הזה.

 

נזקי גוף והביטוח הלאומי

תביעה נוספת שניתן להגיש היא תביעה נגד הביטוח הלאומי. אם נפגעתם ויש לכם נזקי גוף בחומרה כלשהי, אתם יכולים לפנות אל הביטוח הלאומי כדי לממש את הזכויות שלכם ולקבל סיוע כלכלי. מהביטוח הלאומי ניתן לקבל דמי פגיעה או דמי תאונה, ובמקרים מסוימים קצבה קבועה, במקרה של נכות קבועה.

 

חשיבות התיעוד

בהגשת תביעת נזקי גוף יש חשיבות מכרעת לתיעוד. בסופו של דבר, בית המשפט עובד עם עובדות וראיות, לא עם ספקולציות. לכן, חשוב מאוד לתעד את זירת האירוע, את הנזקים שנגרמו לכם ולצרף מסמכים רפואיים שמעידים על נזק.

 

פנייה לעורך דין

בכל תביעה שאתם מבצעים עקב נזקי גוף, חשוב ליצור קשר עם עורך דין. עורך דין נזיקין יכול לייצג אתכם במקרה של תביעת נזקי גוף. הוא בעל הניסיון המתאים בכל הקשור לנזקי גוף, מה שיעלה את הסיכויים של התביעה שלכם להצליח.

עורך דין נזקי גוף

תוכן עניינים