תיחום גינה בקרית יערים

מחפשים תיחום גינה בקרית יערים? ריכזנו עבורכם את הגננים והחברות גינון המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

גני סאקורה
פרנק דוד

גני סאקורה

נבדק לאחרונה 02.05.2024
4.89
19
חוות דעת
התמחויות: שיקום גינות , תיכנון והקמות גינה , מערכות השקיה ממוחשבות , דשא סינטטי , עמידה בלוחות זמנים , אחריות על כל עבודה , יחס אישי וחם לכל אחד , מחירים הוגנים

תיחום גינה בקרית יערים הוא הדרך שלכם להפוך את הגינה שלכם למושלמת. להציב גבולות זוהי הדרך הנפלאה להפיק מהגינה שלכם את המירב, והצבת גבולות לגינת ביתכם נעשית על ידי תיחום הגינה. במאמר זה נלמד אודות תיחום גינה בקרית יערים או בכל מקום אחר בו אתם גרים, על הדרכים השונות לבצע תיחום גינה ועל היתרונות והחסרונות של כל אחת מהדרכים. כל זאת, כמובן, לאחר שנבין מהו תיחום גינה ומדוע אנו זקוקים לתיחום הגינה.

למאמר בנושא: עיצוב הגינה – המדריך למתחיל

תיחום-גינה

 

מידע עבור תיחום גינה

רוב הגינות שלנו מצויות במרחב העירוני, או לפחות בתחומי ישוב מגורינו. בתוך האזור האורבני, הגינה הינה אי קטנטן של טבע וירוק המרחיב את הלב ומשובב את הנפש. אולם גינה פרוצה ולא תחומה לא תשווה לנו את אותה תחושה קסומה של ירוק וטבע אלא הגינה תתערבב חזרה בתוך המרחב העירוני שלנו. הפתרון הוא לבצע תיחום גינה בקרית יערים או במרחב האורבני האישי האחר שלכם. כך, תשמרו על הגינה שלכם כשמורת טבע פרטית, שתוכלו להפיק ממנה את המירב.

זוהי הסיבה העיקרית, אם כן, בגינה תיחום גינה בקרית יערים הינו נצרך. תיחום גינה בקרית יערים נצרך גם מסיבות נוספות, אותן נפרט מייד. למעשה, הסיבות הנוספות אינן עוסקות בתיחום הגינה בקרית יערים כולה, אלא מתמקדות בתיחום הדשא בגינה שלכם. את תיחום הדשא בגינה ניתן לחלק לתיחום דשא סינטטי ולתיחום דשא אמיתי.

למאמר בנושא: איזה דשא סינטטי לבחור לגינה?

מידע-עבור-תיחום-גינה

 

תיחום דשא אמיתי

נפתח בתיחום גינה בקרית יערים עבור גינה עם דשא אמיתי. דשא אמיתי נשתל באופן הבא. ראשית, הגנן יקצה שטח ייעודי עבור שתילת הדשא האמיתי בגינה שלכם. לאחר מכן, הגנן יעמול על יישור הקרקע. בשלב זה, הגנן שלכם ינכש עשבים, יסקל אבנים ויישר גומות.  בשלב הבא, הגנן יכסה את האדמה בשכבה עבה יחסית של אדמה דשנה וטובה המיועדת במיוחד לשתילת הדשא. לבסוף, יפרוס הגנן מרבדי דשא על האדמה הפורייה.

במשך שבועיים תתבצע השקיה מאסיבית של הדשא לצורך קליטת עשבי הדשא באדמה ודישון הדשא. באותם שבועיים, תידרשו להימנע מלדרוך על הדשא. דריכה עליו בשלב זה עלולה להוביל לקריסת מצע הדשא אל תוך האדמה ולמנוע את היקלטות זרעי העשבים בתוך הקרקע ואלו לא יכו בה שורשים. בתום אותם שבועיים, יעמוד לרשותכם דשא אמיתי, ירוק ויפהפה, שיעטר את גינתכם הנאה.

אולם אותו דשא יפה, יכול במהרה להפוך ליפה פחות. עשבי הדשא מטבעם נוטים להתפשט ולהתפרס. זהו יתרונם הגדול המאפשר להם לכסות משטחים שלמים ולהפוך אותם למרבדים ירוקים בוהקים, אך גם חסרונם. הדשא עלול להתפשט אל מעבר לשטח המוגדר עבורו בצורה מכוערת ולא רצויה. לאורך האדמה, באזורים בהם לא אמור לצמוח דשא, יופיעו קווצות דשא לא רצויות.

תיחום גינה בקרית יערים תפטור בעיה זו. לאחר פריסת תוחמי הדשא סביב הדשא, עשבי הדשא לא יוכלו להתפשט והדשא ימשיך להאדיר את השטח המיועד לו ולא יזלוג אל מעבר לו. כך, תוחמי הדשא יאפשרו לכם להפיק את המירב מהגינה שלכם.

תיחום-דשא-אמיתי

 

תיחום דשא סינטטי

לאחר שהבנתם מדוע תיחום גינה בקרית יערים נצרך כאשר שותלים דשא אמיתי, אתם וודאי תוהים לעצמכם מדוע הוא נצרך כאשר לא בדשא אמיתי עסקינן אלא בדשא סינטטי. לשם כך, יש לעמוד על הליך שתילת דשא סינטטי בחצר.

הליך התקנתו של הדשא הסינטטי מורכב מחמישה שלבים. בשלב הראשון, יש להגדיר את התחום המיועד לדשא. בשלב השני, המתקין יכשיר את הקרקע לקראת פריסת הדשא. בשלב השלישי, הגנן יפזר שכבת שומשום, דהיינו אבני חצץ דק, לכל אורך השטח המיועד לדשא ויהדק את השומשום לקרקע. בשלב הרביעי הגנן יפרוס יריעה שחורה מעל לשומשום ולסיום יפרוס את הדשא הסינטטי מעל ליריעה השחורה.

הדשא הסינטטי, כמובן, אינו מתפשט ומתרחב. אולם מה שעלול לזלוג אל מעבר לשטח המוגדר לדשא, הוא אבני השומשום. תיחום גינה בקרית יערים כאשר בגינה דשא סינטטי ולא דשא אמיתי, נועד למנוע את זליגת אבני השומשום אל תוך הגינה.

למאמר בנושא: כיצד מתקינים דשא סינטטי

תיחום-דשא-סינטטי

 

שיטות התיחום

לאחר שעמדנו על המניעים לביצוע תיחום גינה, הגיעה העת לסקור את תוחמי הדשא הנפוצים בשוק. נציג כל תוחם ונפרט אודות יתרונותיו וחסרונותיו.

בשוק תוחמי הגינה בקרית יערים קיימים מספר סוגים נפוצים של תוחמי גינה. תוחם הגינה הנפוץ ביותר בקרית יערים הוא תוחם אדני רכבת. תוחם גינה זה הינו תוחם עץ, המגיע לרוב בצבעי חום כהה או בז' ומוצב מסביב לגינה. תוחם גינה מסוג אדני רכבת מוכנס כמה סנטימטרים מתחת לפני הקרקע ובולט כעשרה סנטימטרים מעליה. כך, הוא מבטיח תחימה מקסימלית של הגינה ומונע מהדשא ומהשומשום להתפשט.

יתרונו הגדול של תוחם אבני הרכבת הוא המראה שלו. מדובר בתוחם יפה ומסוגנן שגם עושה את העבודה וגם משפר בעצמו את נראות הגינה. עלות תוחם הגינה מסוג אבני רכבת עומד על כ-200 שקלים.

תוחם גינה נוסף הוא תוחם הבלאק ג'ק. תוחם הבלאק ג'ק בנוי בצורה מעוגלת התוחמת את ההתפשטות הבלתי רצויה של הדשא בגינה. יתרונו הגדול של תוחם זה, הוא האלסטיות שלו. ניתן לעצב את צורת התוחם לפי רצונכם ואין הכרח לעצב אותו בזוויות ישרות, בשונה מתוחם הדשא בקרית יערים מסוג אבני רכבת. כך, אם תרצו לעגל את פינות הגינה שלכם ולא להישאר במסגרת הזוויות הישרות בגינה, תוחם הבלאק ג'ק יהיה נפלא עבורכם.

תוחם הבלאק ג'ק מוכנס כולו אל תוך הקרקע. אין לו יתרון עיצובי אלא רק פונקציונלי. עלותו – כמאתיים שקלים לשישה מטרים או שלוש מאות וחמישים לשמונה עשר מטרים.

תוחם טבעי יותר הוא תוחם דשא בקרית יערים מסוג אבני שפה. אבני השפה יבצעו גם הן את העבודה הרצויה, אם כי לא בצורה מקסימלית. על התחימה הלא – מוחלטת, מפצה המראה האוטנטי של התוחמים שבעיני רבים ייחשב כאלמנט עיצובי בגינה ולא כמכשיר פונקציונלי לתחימתה. עלות האבנים תלויה בכמות הרצויה ובסוג המבוקש, אך ככלל עומדת על מאות שקלים בודדים.

התוחם האחרון הוא תוחם קשת מפלסטיק. בדומה לבלאק ג'ק הוא קל לעיצוב ואלסטי, אך בניגוד לבלאק ג'ק הוא עשוי מפלסטיק ואינו עמיד במיוחד. הדבר משפיע על עלותו – כ-50 עד 100 שקלים בלבד.

למאמר בנושא: כל מה שצריך לדעת על בוטניקה

שיטות-התיחום

תוכן עניינים