גינון בר קיימא

מחפשים שירותי גינון בר קיימא? ריכזנו עבורכם את הגננים וחברות הגינון המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של המקצוענים, הזמינו עכשיו:

גינון בר קיימא הוא גינון אקולוגי שעושה שימוש מושכל במשאבי הטבע ופוגע בסביבה כמה שפחות. על מנת לעסוק בגינון בר קיימא יש להקפיד על עקרונות כמו שמירה על איכות הסביבה וחיסכון בכל הנוגע להקמת הגינה ותחזוקתה. כאן תוכלו לקבל פירוט של העקרונות וכיצד להקים גינה בת קיימא.

 

העקרונות של גינון בר קיימא

כל מי שעוסק בגינון בר קיימא יודע שיש להקפיד על עקרונות אקולוגיים מבחינת תשתיות ותחזוקה כדי שלא תהיה התערבות חיצונית שעלולה לפגוע בסביבה. בניגוד לסוגים אחרים של גינות, בגינה בת קיימא ישנה אינטראקציה חיובית בין האדם לסביבה שכן הוא חלק ממנה. לדוגמה, שימוש בטכנולוגיות כמו מים, אדמה, אור טבעי או פרחים רב-שנתיים הם חלק מהאינטראקציה הזו.

כמו כן, תחזוקה הלוקחת בחשבון תהליכים עונתיים דינמיים, קרי הצללה הדדית, שפיכת עלים, הפריה אורגנית ועוד . במידה שגינון בר קיימא מכניס אלמנטים התורמים למגוון הביולוגי כמו צמחים המושכים פרפרים, סלעים ומקור מים לבעלי חיים , המגוון הביולוגי נשמר.

עקרונות נוספים עוסקים בהדברה, הדברה וניטור ידידותיים לסביבה ללא שימוש או מינימלי ברעלים. בנוסף, התשתיות עשויות מחומרים טבעיים ומקומיים, השקיה מינימלית והפחתת אנרגיה. למשל, גינה אנכית או טרסות יעילים לחיסכון במים שאופייני לגינון בר קיימא.

 

שימוש בצמחים שאינם מבזבזים מים

כאשר מתכננים גינה בת קיימא, כדאי לבחור בצמחייה הדורשת השקיה מועטה ועלותה נמוכה. לדוגמא, צמחי בר וצמחים רב-עונתיים יהיו חסכוניים יותר מצמחים חד-עונתיים שיש להחליף ונחשבים לזוללי מים. גם אם תחליטו להכניס צמחים חד-שנתיים לגינה בת קיימא, כדאי לעשות זאת בחוכמה. למשל, באזורים שאינם מדבריים בחירה באלת המסטיק כשיח שאינו דורש השקיה אלא רק גיזום, תהיה בחירה נבונה.

שיחים אחרים כמו Templetonia blunt ופרח השקמה של דראמונד כל השנה אם מושקים אותם במשורה. ממחקר שנעשה בגנים הבוטניים גילו, למשל, שהאירוס האלג'יראי הגדל באזור הים התיכון פורח בשמש ובצל, עמיד לתנאי קרקע שונים ואינו זקוק להשקיה מרובה. יתרה מכך, ניתן להרבות ולחדש את הצמח מדי שנה.

כלומר, בגינה בת קיימא משתמשים בזרעים מיובשים על מנת לאסוף ולזרוע אותם שוב ללא צורך ברכישת זרעים חדשים. בין היתר יש להימנע משתילה של צמחים פולשים, קוצניים ואלרגניים. הצמחייה צריכה לשפר את הקרקע, למשוך בעלי חיים ולהיות חסכונית במשאבים.

 

שימוש באדמה אורגנית

אדמה אורגנית היא אדמה הניזונה ממקורות צמחיים כמו משפחת הפרפרים שמקבעת בה חנקן. לכן, ניתן לבנות קומפוסט בחצר ולהכין בעצמכם דשן מקליפות ירקות ופירות מעורבות בנסורת וחול על מנת למנוע ריחות עזים. בהקמת הגינה מומלץ להשתמש בפסולת מחומרי בניין, לגרוס ולכסות את הקרקע בה תשתלו את הצמחים.

בניית מרפסות אבן טבעית או מיטות מוגבהות יהוו גם מרחב יעיל וחסכוני בגינה בת קיימא. במקומות שבהם יש אדמת חרסית, יש להתאזר בסבלנות ולעבד אותה ללא הרבה מים. זה לא אומר שלא משתמשים במים בגינה בת קיימא, אבל חשוב לאגור את מי הגשמים במיכל להשקיה בצורה חסכונית, לאיסוף המים מהמקלחת, מהמזגן או לחיבור הצנרת של ה. מכונת כביסה על מנת להשתמש בה בחוכמה. גם בניית תעלות וניקוז לשימוש חוזר יהוו מערכת השקיה מיטבית.

 

לשמור על הקיים

מכיוון שהעיקרון הבסיסי של גינון בר קיימא הוא שמירה על הטבע מסיבות אתיות וסביבתיות, המשמעות היא שאין לכרות עצים, לשלוף עשבים שוטים, לגרוף עלים שנשרו, להרוס מדשאות טבעיות או להשתמש בכימיקלים כדי שהנוף לא ייהרס. כמובן שאם לא נעשה אף אחד מאלה הגינה תצמח בפראות ולכן יש לבצע פעולות מתוכננות כמו בחירת צמחים שאינם דורשים השקיה וגיזום, צמחים המזמינים בעלי חיים, תכנון תוכניות ההשקיה מראש, אגירת מים, טיפול בחיפוי טבעי והתרבות הצמחים.

שמירה על הקיים היא עבודה בפני עצמה ואי אפשר לנוח על זרי הדפנה ולתת לטבע לעשות את שלו. בסך הכל הצרכים שלנו לאסתטיקה גדולים ולכן התכנון הראשוני הוא המשמעותי ביותר להצלחת גינון מסוג זה.

 

איך להתחיל?

בראש ובראשונה עליכם לבחור מיקום בו תטפחו את הגינה. מומלץ לבחור מיקום בו השמש זורחת רוב שעות היום. הכן מצע גידול ואוורר אותו. הקף את האזור בבולי עץ, סלעים או אריחים ישנים. מורחים קומפוסט שהכנתם בעצמכם על האדמה והטמיעו אותו באדמה. לאחר מכן השקה במים אפורים שאמרת על מנת לקבל לחות.

מומלץ לפזר עלים יבשים על הקרקע לכיסוי למניעת אידוי המים ולשמירה על הלחות. בנוסף, העלים מגנים על האדמה מפני פגעי מזג האוויר, משמשים כבית גידול לחרקים יעילים ומונעים צמיחה של עשבים שוטים. אם אין לכם אפשרות להשקות את הגינה במים אפורים, הקפידו להתקין טפטפות שהן אביזר חסכוני ומערכת השקיה בה ניתן לתכנת את זמני ההשקיה.

לסיום, בחרו בצמחי בר, ​​פרחים מאביקים רב-עונתיים, צמחי תבלין וירקות שתגדלו בגינה האקולוגית. מומלץ לזרוע פטרוזיליה, שמיר, מנגולד, חסה, צנון, סלק, עגבניות, מלפפונים ועוד. צמחים כמו תלתן, אספסת ושעועית יקבעו את החנקן באדמה וישפרו את איכותו.

 

איך תעצבו גינה בת קיימא דקורטיבית?

לעיצוב הגינה בצורה טבעית ודקורטיבית ניתן להשתמש באלמנטים כמו בולי עץ לפינת ישיבה, תמיכת עצים צעירים במקלות במבוק, בניית גדר חיה או גדר במבוק. השתמשו בעציצים, עץ או פסולת אחרת לבניית עציצים וערוגות, תליית מוביילים ממפתחות משומשים או אצטרובלים, צרו שבילים ובריכת נוי מאבנים, הוסיפו בתי קינון ממיכלים משומשים עם שיפודי פירות וכלי מים וצרו שמורת טבע משלכם. יוסיף למראה החיצוני של הבית ויועיל לאיכות הסביבה.

 

תוכן עניינים