גינון עצי נוי

מחפשים שירותי גינון עצי נוי? ריכזנו עבורכם את הגננים וחברות הגינון המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של המקצוענים, הזמינו עכשיו:

כמו כל חלל, כך גם הגינה שלנו צריכה איזה שהוא טאצ' עיצובי מיוחד. בדיוק לשם כך יש את עצי הנוי. הם מהווים את השלב העיצובי של הגינה ומהם ממשיכים את כל אלמנטי העיצוב האחרים. זאת הסיבה שצריך לדעת לבחור אותם נכון ולטפח אותם בקפידה בכל גינה ישראלית כמעט ניתן יהיה למצוא עצים. חלק בוחרים עצי פרי שונים, שיחים או צמחים שונים וחלקים בוחרים לשלב עצי נוי מיוחדים על מנת לתת לגישה עוד אלמנט עיצובי שיעשיר אותה משמעותית. שילוב נכון של עצי נוי בגינה יאפשר לא רק צל אלא גם חסכון במים, תחזוקה קלה ובעיקר הרבה מאוד יופי שנוסף לאזור. הבעיה מתחילה בזה שצריך בחור נכון את העצים שבוחרים לשים בגינה וגם את המיקום הספציפי של כל עץ וכל זן. כשיודעים להרכיב את כל הפאזל הזה נכון ניתן לייצר גינה מושלמת, אבל אם מתחילים לעשות טעויות, עלולים ליצור יותר נזק מתועלת. 

לכל עץ תכונות משלו

כשזה נוגע לכל מה שקשור בגינון עצי נוי או בבחירה שלהם והתאמתם למיקומים צריך להכיר היטב את המאפיינים של כל עץ ואת התכונות שלו. עץ נוי שיכול להיות מושלם עבור גינה במישור החוף לא ישרוד בצפון בימים הקרים. צריך לדעת בדיוק איזה עץ מתאים לאיזה מקם בארץ מבחינת אקלים. לא רק זה, אלא גם יש צורך להתחשב במיקרו אקלים במיקום שבו רוצים לשתול את העץ בגינה. ישנם עצים שצריכים יותר חשיפה לשמש ואילו כאלו ששמש תעשה להם נזק. חשוב להבין היטב מה הצורך והמיקום בו יהיה העץ על מנת להתאים את עץ הנוי שראוי וישגשג במקום.

 

שורשים ולכלוך

כמו לכל עץ, גם לעצי הנוי יש שורשים. בניגוד לעץ שחשוף מעל האדמה, אותו אפשר לעבוד ואפילו להזמין איש מקצוע בתחום של גינון עצי נוי, את השורשים מאוד קשה לנהל ולטפח. הבעיה מתחילה כשבוחרים עץ בלי להתייחס לשורשים שהוא עתיד להצמיח. למשל, עץ נוי שהשורשים שלו נחשבים שטחיים לא יתאים לשתילה ליד מקום מרוצף, מאחר והשורשים יהרסו את היישור של הבלטות המרוצפות. גם לכלוך עתידי הוא משהו שצריך לקחת בחשבון. עצים נשירים יותר או עצי נוי בעלי פירות שנושרים על הרצפה ילכלכו את המקום בו הם נמצאים ואילו עצים ירוקים נישאים ינשירו פחות וייצרו פחות לכלוך.

 

מהירות צמיחה

אחד הדברים שאנשים נוטים לא לקחת בחשבון כשהם רוכשים עצים לגינה היא מהירות הצמיחה של העץ. ישראלים למשל, נוטים לבחור יותר בעצי נוי שגדלים במהירות, זאת כדי להגיע לאפקט מהיר של צורה ושל צל. החיסרון הבולט של בחירה בעצים כאלו הוא שהם מצריכים לא מעט עבודת גינון עצי נוי.

עצים שגדלים במהירות יידרשו גיזום בתכיפות גבוהה הרבה יותר מעצים אחרים. עצים בצמיחה איטית יותר אולי יתפתחו לאט יותר אבל ידרשו פחות גיזום ועבודה בהמשך. כמובן שמדובר בסקלה רחבה של אפשרויות ורוב עצי הנוי עומדים איפה שהוא בין המהירות לאיטיות. חשוב לבדוק טרם רכישת הצמח את מהירות הצמיחה שלו ולהתאים את הציפיות שלנו בהתאמה.

 

גיל ופרופורציות העץ

כשבוחרים עץ נוי חדש צריך לבקש לרכוש עץ בגיל ההתבגרות. לא מבוגר מדי ולא צעיר מדי. עצים מבוגרים יתקשרו להיטמע בגינה חדשה וזה ייקח להם זמן ארוך יותר. אילו העצים הצעירים עלולים להיות רגישים יותר למזיקים, חלשים יותר והשורשים שלהם בדרך כלל יהיו עדיין לא חזקים מספיק. בחירה בעץ שהוא בין לבין תסייע להבטיח שהעץ יסתגל בצורה מיטבית לאזור החדש.

 

מה זה עץ מורכב?

אחד הדברים הראשונים שמגלים כשמחפשים עץ נוי לגינה או כשמתעסקים בגינון עצי נוי הוא שישנם עצים מורכבים. מדובר בעצי על בעלי תכונות יתר. ההרכבה היא תהליך שבו חיברו עץ עמיד וחזק כבסיס ועליו השלימו צמח עם תכונות של יופי או של עמידות בפני מפגעים.

השילוש של שני סוגי עצים לעץ אחד מייצרת סוג של מגה עץ נוי. כך ניתן לקבל את הטוב מכל העולמות. את היתרונות של כמה סוגי עצי נוי. העצים המורכבים יהיו כמעט תמיד יקרים יותר מעצי נוי רגילים אבל זה כי הם פשוט טובים יותר. ההוצאות שיש למשתלה והעבודה שנדרשת כדי לייצר עץ מורכב מצדיקים את המחיר ואכן הם טובים יותר אבל המחיר בהתאמה.

 

עצי נוי מסוגים שונים

גינון עצי נוי מורכב יותר מגינון רגיל כמו שמורכבת יותר רכישה של עצי נוי. רוב הישראלים לא יודעים את השמות של העצים השונים וגם לא ידעו לזהות עצים ספציפיים, לכן הם גם בדרכך כלל לא יודעים איזה עץ נוי הם רוצים בגינה שלהם. זה לגמרי בסדר אבל זה מצריך עבודה עם משתלה מקצועית שתדע להתאים את העצים המתאימים והנכונים ביותר עבור הצרכים של כל לקוח. על הלקוח להסביר את הסביבה בה עתיד להישתל העת, את האקלים בה ואת הצרכים השונים והציפיות שלו מהעץ כדי שאנשי המקצוע יוכלו לעזור לבחור את העץ הנכון והמתאים ביותר.

 

קניה חכמה מאנשי מקצוע של גינון עצי נוי

כמו בכל דבר בחיים, גם שרוצים להוסיף לגינה הביתית עצי נוי, כדאי לפנות למומחים בתחום. רק בעזרת אנשי מקצוע ניתן יהיה לבחור לא רק את העצים היפים ביותר אלא גם את המתאימים ביותר. כאלו שישרדו וישגשגו במשך שנים רבות בגינה. אנשי מקצוע בתחום יתאימו את העצים לצרכים המדויקים של המיקום בו הם עתידים להישתל אך לא רק זה. הם גם ידעו להתאים את עצי הנוי המתאימים ביותר ליכולת של הלקוח לטפל בהם ולטפח אותם.

 

תוכן עניינים