החלפת דשא סינטטי

מחפשים שירותי החלפת דשא סינטטי? ריכזנו עבורכם את הגננים וחברות הגינון המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של המקצוענים, הזמינו עכשיו:

דשא סינטטי הוא דשא מלאכותי העשוי סיבים במשטח שנראה בדיוק כמו דשא חי וטבעי. מדובר על אופציה חסכונית מאחר ואין צורך להשקות ולכסח אותו. מעבר לכך זהו הפתרון האידאלי לאנשים האלרגיים לדשא הטבעי. על אף זאת, יש להקפיד על ניקיונו ותחזוקתו. הדשא הסינטטי פופולרי בעיקר באצטדיונים, מגרשי ספורט, מגרשי משחקים, מוסדות חינוכיים וגינות של אנשים פרטיים המעוניינים לחסוך במים ולשדרג את מראה החצר שלהם. כאן תמצאו את המידע להחלפת דשא סינטטי.

 

היתרונות של הדשא הסינטטי

מבחינת עלויות דשא סינטטי זול יותר מדשא טבעי ומכסה את השטחים בצורה מדויקת ולפי מידות. אין צורך בתחזוקה מעבר לניקיון, לא תצטרכו לרכוש מכסחת דשא ולבזבז חשמל או דלק, לא תצטרכו לדשן אותו, לעשות הדברה, לנכש עשבים שוטים ולהשקות אותו.

מדובר על המצאה עמידה לאורך שנים מפני פגעי מזג האוויר מאחר והדשא אינו דוהה. לפיכך המשפט "הדשא של השכן ירוק יותר", לא יהיה רלוונטי עבורכם. אומנם תצטרכו להשקיע בעלויות בפעם הראשונה בהתאם לגודל המשטח לו תזדקקו, אך ההשקעה תוחזר מהר מאוד כי תחסכו במשאבים אחרים.

 

החלפת דשא סינטטי בצבע האהוב עליכם ובאורך המתאים

לדשא הסינטטי יש מבחר גוונים של ירוק בין אם אלו גוונים בהירים ובין אם כהים. משטחים מסוימים אף משלבים מספר גוונים. היתרון הוא שתוכלו לבחור את הגוון לפי טעמכם האישי ולפי צבע הצמחייה הדומיננטי בגינה שלכם. לחילופין, תוכלו לבחור דשא סינטטי הזהה בגוון לדשא הטבעי. חשוב לדעת שאם הדשא בגוון כהה השמש תחמם אותו יותר ואז לא מומלץ להלך עליו יחפים בשל סכנת כוויות.

בכל מקרה המראה של הדשא יקבע את עיצוב הגינה וכך גם האיכות שלו. למשל, מומלץ לבחור בדשא עם סיבים שאינם קצרים או גבוהים מדי כדי שיוותר עמיד לשנים ארוכות ויהיה נעים למגע. הגובה המומלץ הוא 38-44 מ"מ. כמו כן, סיבי הדשא צריכים להיות צפופים מאוד על מנת שלא יתבלה וזה יעלה לכם יותר. למרות זאת, אם המטרה שלכם היא אסתטיקה אין משמעות לצפיפות הסיבים. אך אם הוא מיועד למשחק ודריכה יש לכך משמעות. ההמלצה היא צפיפות של 16,000-19,000 סיבים למ"ר.

 

תחזוקת דשא סינטטי

על מנת שהדשא הסינטטי יחזיק מעמד לאורך שנים ומי הגשמים יזרמו לפתחי ניקוז ולא יצרו עליו שלוליות שיגרמו לבלאי, יש לפתוח פתחי ניקוז במקומות המיועדים לכך. בנוסף, יש לוודא שהדשא מגיע עם מסנני UV כדי למנוע דהייה של הדשא בשמש. כמו כן, על מנת לנקות אותו באופן יעיל ניתן לחבר שואב אבק ולשאוב ממנו לכלוך, שערות ואבק בהתאם לצורך.

 

דגמי דשא סינטטי פופולריים

ישנם לא מעט דגמים המגיעים מחו"ל או מיוצרים בארץ השונים באיכותם. אחד מהם הוא דגם נפוליאון הנפוץ ביותר בישראל. מדובר על דשא איכותי שצבעו בהיר במספר גוונים ולכן ניתן לדרוך עליו גם בימים חמים, הסיבים שלו בגובה 40 מ"מ והצפיפות שלהם 16,800 למ"ר. לעומתו, בדגם קיסר הצפיפות והגובה של הסיבים דומה ובדגם קיסר טופ מדובר על צפיפות סיבים גבוהה של 18,900 למ"ר.

 

התקנת דשא סינטטי בגינה

את הדשא הסינטטי ניתן להתקין על משטחי בטון או על האדמה אך השיטה היא שונה. על בטון צריך להדק את המשטח היטב ועל אדמה יש לבצע פעולות מקדימות לפני התקנת הדשא. בראש ובראשונה, יש להוציא את העשבים השוטים ורצוי בצורה שאינה מזיקה לסביבה כמו שימוש בקוטלי עשבים שונים. לאחר מכן יש לנקות את השטח מלכלוך ואבנים. הפעולה הבאה היא פיזור אבני חצץ על השטח בגובה של 5 ס"מ, רצוי מסוג שומשום שהוא חצץ דק.

חשוב לתחום את השטח כדי שהחצץ לא יתפזר על ידי תוחמי דשא. בשלב הבא תצטרכו להכין את התשתיות. יש להדק את החצץ היטב במכשיר מיוחד, ליצור שיפוע עד לנקודת הניקוז בחצר ולפרוש יריעה שתמנע צמיחה של צמחי בר ועשבים שוטים.

לבסוף פרשו את משטחי הדשא וחתכו בפינות או נישות שאינכם מכסים בדשא. כלומר, יהיו לכם כמה משטחים בגדלים וצורות שונות על פי עיצוב הגינה שלכם. חשוב שתקפידו על כיוון אחיד של הסיבים כדי שלבסוף הכל ייראה כיחידה אחת. רק לאחר החיתוך והעיצוב הדביקו את הדשא למשטח ואת החיבורים בין המשטחים שחתכתם. קבעו את הדשא במסמרים נגד מים והברישו את הדשא נגד כיוון הסיבים במברשת חשמלית.

 

האם מומלץ להחליף דשא סינטטי לבד?

החלפת דשא סינטטי היא עבודה רבה שלוקחת זמן ומחייבת מאמץ ולכן עדיף לגבי שירות של חברת גינון מקצועית שתעשה את העבודה ביעילות ובמהירות. ההתקנה עולה כ-240 ₪ למטר רבוע והיא כוללת אספקה. בנוסף, החברה תייעץ לכם על דגם הדשא הטוב ביותר עבורכם. מומלץ להשוות מחירים ולבחור בחברה בעלת זמינות גבוהה והמלצות.

במידה ויהיה צורך במנוף לגינות שאינן נגישות, יש לכלול אותו במחיר וייתכן שהעלות תתייקר בעקבות זאת. גם ההתקנה על אדמה או בטון תשנה את המחיר, מאחר ועל אדמה קשה יותר להתקין את הדשא. יש לקחת בחשבון תוספת על תוחמי דשא ולא לוותר עליהם כי הם משפיעים מאוד על העיצוב של משטח הדשא הסינטטי.שימו לב לקבל אחריות של היצרן ל5-8 שנים.

בתוקף האחריות תוכלו לקבל דשא חדש עם התקנה ללא תוספת תשלום במידה ותצטרכו להחליף אותו אם הוא ידהה, יקרע או יתפורר.לסיכום, על תרכשו דשא שאינו איכותי כדי שישרת אתכם לאורך שנים. שימו לב שהגנן מחבר את המשטחים בצורה אסתטית וצמודה כדי שהגימורים יהיו יפים ולא יהיו רווחים בין המשטחים. כך גם כשמדובר בחיתוך המשטחים שצריך להיות מדויק ואסתטי.

 

תוכן עניינים