תיקון מערכות השקיה לגינה

מחפשים שירותי תיקון מערכות השקיה לגינה? ריכזנו עבורכם את הגננים וחברות הגינון המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של המקצוענים, הזמינו עכשיו:

כאשר יש צורך בתיקון מערכות השקיה לגינה מומלץ לפנות לגנן או לחברת שירותי גינון אמינה ולקבל שירות מקצועי מא'-ת'. מערכת השקיה אינה זולה וכמובן יש עליה אחריות, אך כאשר מדובר בתקלה שאינה כלולה באחריות או שהיא נגמרת, צריך לתקן. בשונה מעלות מערכת ההשקיה, התיקונים אינם יקרים ויחסית פשוטים. כאן תמצאו את כל מה שצריך לדעת על תקלות נפוצות במערכת ההשקיה ועל המערכת בכלל.

 

מהי מערכת השקיה?

מערכת השקיה היא הדרך בה מזרימים מים לגינה באמצעות ממטרות, טפטפות או מתזים. המים זורמים דרך צינורות בתוך האדמה ויוצאים באחד ממכשירים אלו בזמנים הרצויים. את המערכת ניתן לכוון על פי כמות המים הנדרשת וכמה זמן הם ישקו את הגינה. מדובר על מערכת השקיה אוטומטית הפועלת על ידי מחשב וחשמל.

אם בעבר הסתפקנו במערכת השקיה שחייבה מבט על השעון ופתיחה וסגירה ידנית, היום הכל נעשה בצורה אוטומטית ומדויקת באמצעות המערכת המשוכללת. היתרון שלה הוא חיסכון במים ובזמן יקר. את המערכת הזו המציאו כאשר הבינו שהרבה מים הולכים לאיבוד ובקיץ הצמחים אינם עומדים בחום ונובלים כי הם לא מקבלים מספיק מים. כדי שההשקיה תהיה אופטימלית יש להתקין את המערכת האוטומטית בצורה מקצועית ולקבל עליה אחריות.

 

מה כוללת מערכת השקיה אוטומטית?

המערכת האוטומטית כוללת חיבור לשיבר הראשי כדי שיהיה ניתן לסגור אותו במידה והצינור מתפוצץ או עקב סתימה. בנוסף, למערכת מחשב השולט בפתיחה ובסגירה של ההשקיה, בכמות המים ובזמן ההשקיה. כמו כן, ברזים חשמליים, וסת לחץ, ברז גן ופילטר שמונע חדירה של אבנית למערכת. ישנן אף מערכות אוטומטיות הכוללות משאבת דשן וארון שיגן עליהן.

 

אילו תקלות יש במערכת השקיה שמחייבות תיקון?

התקלה השכיחה ביותר היא סתימה. הטפטפות המחוברות למערכת ההשקיה עלולות להיסתם מאבנית או שורשים. הפתרון הוא החלפת החלק הסתום בטפטפות או לחבר טפטפות חדשות. בנוסף, המתזים במערכת ההשקיה יכולים לקבל מכה ולהיהרס. ניתן להחליף אותם בעלות נמוכה מאוד ולהתקין חדשים.

התיקון המשמעותי יותר מבחינת עלויות הוא המחשב. מחשב ההשקיה עלול להישחק ואז יש להחליפו. במידה ונתקלים בתקלה מומלץ לקרוא לגנן ולא לנסות ולפתור את הבעיה לבד. עלות הביקור שלו ממוצעת וכן עלות החומרים.

 

איך אפשר למנוע תקלות במערכת ההשקיה?

מומלץ להתקין פילטר בשיבר הראשי ולהחליף את הכדוריות שלו כל 6 חודשים על מנת שתמנעו אבנית. תקלות רבות בברזים, במקלחת ובשירותים קורות בשל כניסת אבנית ולכן הפילטר פרקטי גם לצורך זה. כאמור, אחת התקלות הנפוצות היא סתימה של הטפטפות. לפיכך אין להכניס אותן עמוק לחול אלא רק להניח אותן על האדמה כדי שלא יחדרו גרגירי חול שבשילוב עם אוויר ייכנס לצינור ויסתמו אותו. חומר בשם טרפלן גם יכול למנוע סתימות כאלו.

על מנת להימנע מקצר חשמלי מומלץ להתקין מגן ברקים שיעיל לעוד מכשירים חשמליים בבית. כך גם תגנו על מערכת ההשקיה מקצר בזמן של הפסקות חשמל. עוד המלצה היא לרכוש את השנאי המקורי של מערכת ההשקיה כדי להתמודד עם קצר חשמלי. חשוב גם לרכוש סנן למערכת ההשקיה במידה והיא לא כוללת כזה וכך למנוע חדירה של חול שתהרוס את המערכת. יתרה מכך, אין להוציא ממערכת ההשקיה את ווסת הלחץ כדי לא לפוצץ את הצינורות.

 

כמה עולה תיקון מערכות השקיה לגינה?

אם אתם מחזיקים בחברת גינון או גנן לתחזוקה שוטפת של הגינה, אחד מהתפקידים שלו הוא לדאוג לבדיקת הסנן במערכת ההשקיה ולנקות אותו. בנוסף הוא יכול לבדוק את תקינות וסת הלחץ, למקם את הטפטפות באופן שלא יסתמו ולעקוב אחר תקינותה הכללית של מערכת ההשקיה. אם אין לכם גנן קבוע, הגנן שיגיע לתקן את הנזקים במערכת ההשקיה יגבה 250 ₪ על הביקור ואת עלות החומרים וחלקי ההחלפה.

למשל, במידה ויש להחליף את המתזים העלות של התיקון תגיע ל-20-40 ₪. החלפה של המחשב תעלה בין 400-1,000 ₪ בהתאם למספר הברזים במערכת ההשקיה. אם תרצו לרכוש מערכת השקיה חדשה המחיר שלה יהיה בהתאם לכמות הברזים, סוג ההשקיה וגודל הגינה שלכם.

הגנן ימליץ לכם על מערכת השקיה איכותית שתתאים לגינה שלכם ותוכלו לקבל הצעות מחיר ולהשוות בין הגננים השונים. בנוסף יש לקחת בחשבון עלויות של עבודת ההתקנה והזמן שמגולם במחיר. ישנן מערכות השקיה קומפקטיות ופשוטות המיועדות לגינות קטנות ומרפסות שעולות כ-1,000-1,500 ₪ ומערכות גדולות ומורכבות יותר שעשויות להגיע למחיר של כ-4,000 ₪.

 

כיצד תתכננו מערכת השקיה לצרכים שלכם?

בראש ובראשונה יש לתכנן את סוגי ההשקיה ולהתאים לזה את מספר הברזים במערכת. כלומר, כל ברז תפקידו להזרים כמות מים שונה בהתאם לסוג העץ או הצמח. אם אתם מגדלים למשל דשא בגינה, כמות המים שתידרש תהיה גדולה יותר והלחץ יהיה מסיבי יותר על מנת שהמתזים יפעלו בצורה מיטבית. לכל 5 מתזים תצטרכו צינור וברז. במקרה של דשא סינטטי מספיק ברז אחד להשקיית הצומח מסביב לו.

בדומה לדשא חי, גם עצים מסוימים זקוקים לכמות גדולה של מים ולכן גם עבורם יש לקחת בחשבון ברז. לצמחייה פשוטה יותר, פרחים, עציצים ואדניות אין צורך בהרבה מים ולכן לכולם ביחד, בהתאם לכמות, יש להקצות ברז. שנית, יש להחליט על צורת ההשקיה. כלומר, בין טפטפות, ממטרות ומתזים. המתזים הם המומלצים יותר כיוון שהם מזרימים יותר מים מטפטפות ומתאימים לעצים ודשא שזקוקים יותר למים.

מאחר והטפטפות מוליכות את המים באיטיות הן ימוקמו מסביב לצמחייה כמו שיחים ופרחים, עצים מסוימים ואדניות על מנת שההשקיה תהיה מתונה. לגבי ממטרות הן כבר לא רלוונטיות בבתים רבים. לסיכום, ההשקיה צריכה להיות חסכונית ומערכת ההשקיה תקינה.

 

תוכן עניינים