הקמת גינה בשבי ציון

מחפשים הקמת גינה בשבי ציון? ריכזנו עבורכם את הגננים והחברות גינון המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

דרך הטבע והעץ
ניסן דנינו

דרך הטבע והעץ

נבדק לאחרונה 05.05.2024
4.76
38
חוות דעת
התמחויות: הקמות גינה , דשא סינטטי , כריתות עצים , גיזומי עצים מכל הסוגים , מערכות השקייה , שיקום גינות , אחריות מלאה על כל עבודה , עמידה בלוחות זמנים , מחירים הוגנים

בניתם בית חדש צמוד קרקע, וכעת לקראת גמר המלאכה הגיעה העת להקים את הגינה שלכם. מעוניינים לדעת מהם השלבים בהקמת גינה בשבי ציון, במה ההקמה כרוכה וכיצד ההליך מתבצע בפועל? בשביל זה אנחנו כאן, כדי להעניק לכם תשובות לכל אותן שאלות חשובות. המשיכו לקרוא וגלו את כל המידע הרלוונטי בתחום.

הקמת-גינה

 

חידוש או בנייה

השלב הראשון בהליך הקמת גינה בשבי ציון, הינו זיהוי ההליך במדויק. האם מדובר בהקמת גינה בשבי ציון מאפס, דהיינו לקחת חלקת קרקע ולהפוך אותה לגינה, או שמא מדובר בחידוש של גינה קיימת, עקב היותה מוזנחת או בשל רצונכם לחדש לחלוטין את מראה הגינה. לאבחנה זו השפעה ניכרת על הליך הקמת הגינה בשבי ציון שלכם.

הקמת גינה בשבי ציון מאפס, תאפשר לכם לעצב אותה לחלוטין כרצונכם. להחליט היכן יעברו נקודות חשמל ומים, האם הגינה תהיה מלאה בדשא או תשלב דק מעץ ומעגלי אבנים וכדומה. כמובן שכל אלו אפשריים גם בחידוש גינה, אך המלאכה מורכבת יותר. הבית והגינה כבר קיימים, והריסה לשם בנייה מחדש כפופה למגבלות התכנון הקיימות. מכיוון שאלו הם פני הדברים, יש לשים לב לאבחנה זו.

חידוש-או-בנייה-של-גינה

 

שלב א' – תכנון

השלב הראשון בהקמת גינה בשבי ציון הוא תכנון הגינה. תכנון מקדים של כל הגינה ויצירת סקיצה המתווה את מראה הגינה בסיום המלאכה, תאפשר לבצע את ההקמה ברצף ועם חזון, ולא תלאי על תלאי לאורך שנים.

תכנון הגינה ועיצובה בסקיצה, תלוי בייעוד שאנו מייעדים לגינה שלנו. הייעוד ישפיע על העיצוב וממילא על הקמת הגינה בשבי ציון. נסקור בקצרה את המטרות השונות שיכולות להיות לגינה וכיצד כל מטרה משפיעה על הקמת הגינה בשבי ציון.

 

גינת נוי

כאשר עיקר תכליתה של הגינה הוא נוי והדר, היא תיבנה בהתאם. היא תשלב בין דשא לבין אבן, בין צומח לבין דומם, ותכלול פרחים רבים באזורים המיועדים לכך. לא יהיה צורך לבזבז שטח על ריצוף סטנדרטי או ליצור מרחבים עצומים של דשא, שכן אלו לא ישרתו את המטרה לשמה נבנית הגינה.

גינת-נוי

 

גינת משחק

בעלי גינות אחרים לא חפצים בהקמת גינה בשבי ציון שתשמש כמוצג לראווה, אלא ככר למשחקי כדור, ריצה והנאות. במסגרת הקמת אותן גינות, יהא עליכם להקצות שטחי דשא רחבי ידיים למשחק ולבודד באופן יחסי את ערוגות הפרחים מאותו מגרש משחקים. זאת, כמובן, כדי לאפשר את המשחק ולשמור על הפרחים לבל ייפגעו ממשחקי הכדור.

כדאי לשקול לשתול באותן גינות דשא סינטטי ולא דשא אמיתי (למאמר בנושא: איזה דשא סינטטי לבחור לגינה?). חבל להשקיע בהקמת גינה בשבי ציון עם דשא אמיתי, שייהרס מחמת משחקי הכדור תוך זמן קצר. כמו כן, במידה שבני ביתכם הינם חובבי כדורסל, יש לשקול הקצאת שטח בו יוצב סל, במרחק מקסימלי מחלונות, בו לא תשתלו דשא אלא תרצפו את הרחבה לצורך כדרור הכדורסל.

כפי שניתן לראות, עיצוב ותכנון גינה ספורטיבית שונים בתכלית מעיצוב וגינון גינת נוי, מה שמשפיע ממילא על הליך הקמת הגינה בשבי ציון כולו. זוהי הסיבה בגינה חשוב מאוד להבין לאיזו מטרה הגינה תשמש.

 

אירועים ומפגשים חברתיים

ייתכן שאתם חפצים לארח אנשים רבים בגינתכם, בתדירות גבוהה יותר או פחות. במקרים אלו, הקצו שטח מרוצף בסמוך לכניסה לבית, בו יוכלו אורחים לשבת או לעמוד ואליו תוציאו אוכל ושאר ציוד מתוך הבית. סוככו את אותו השטח המרוצף בעזרת פרגולה מעץ או ממתכת, כדי שהשמש לא תפריע לשלוות הבאים בגינתכם.

תכננו נקודות חשמל רבות בגינה זו. זאת, מאחר שתרצו להתקין תאורה רבה במסגרת הקמת הגינה בשבי ציון המיועדת לצרכי מפגשים ואירועים. מעבר לכך, פזרו ברחבי הגינה מספר פינות ישיבה נוחות ומזמינות, אליהן יוכלו לסור מספר קטן של אורחים ולנהל בניחותא שיחות אישיות. תכנון זה ישפיע גם הוא, כמובן, על הליך הקמת הגינה כולו.

אלו היו, אם כן, דוגמאות לשימושים נפוצים בגינה המשפיעים על תכנונה ועל הליך הקמת גינה בשבי ציון. כעת, נעבור משלב התכנון לשלב הביצוע במסגרת הקמת גינה בשבי ציון.

 

הזמנת גנן

לאחר הזמנת מעצב ומתכנן הגינה, הגיעה העת להזמין את אנשי הביצוע. לעיתים יהיה מדובר באותו בעל מקצוע גם להליך התכנון וגם להליך הקמת הגינה בשבי ציון, ולעיתים בשני בעלי מקצוע שונים. מומלץ להזמין בעל מקצוע תושב המקום לשם הקמת גינה בשבי ציון שכן הוא מכיר את תוואי השטח, סוג הקרקע והשפעות מזג האוויר באזור. הוא יוכל להקים לכם, בהתאם, גינה מושלמת לתפארת מדינת ישראל ולתפארתכם.

הזמנת-גנן

 

הביצוע

הגנן יגיע יחד עם כמה פועלים. במשך כמה חודשים הם יעדרו באדמה, ינקשו עשבים ויעשו כל פעולה שצריך כדי להכין את הקרקע לקראת הקמת הגינה. בשלב הבא, יגיעו משאיות עם כל הציוד הנדרש להקמה. הגנן המקומי ישתמש בציוד לצורך הקמת הגינה בשבי ציון באופן בסיסי. לאחר מכן, יגיעו לפי הזמנה העצים והפרחים הרצויים מהמשתלה העירונית. הגנן ישתול אותם בטוב טעם ויכוון את מערכת ההשקיה כך שתשקה אותם כנדרש.

בשלב זה, הגינה שלכם תעמוד מוכנה והליך הקמת הגינה בשבי ציון יסתיים. תוכלו לעבור לתחזוקת גינה שוטפת של הגינה כדי להבטיח את מראה המהודר לאורך ימים ושנים.

 

אישורים רגולטוריים

חשוב לדעת מה בגינה דורש אישור מוועדות הבנייה העירוניות ומה לא. בעבר, כל פרגולה הייתה צריכה אישור. כיום, רק פרגולות גדולות במיוחד המכסות למעלה מ-40 אחוזים משטח הגינה טעונות אישור. סגירות משמעותיות יותר, הכוללות קירות או גגות אטומים, מחייבות אישור רגולטורי. גם הוספה של נקודות חשמל מעבר לאלו המפורטות בתוכניות המקוריות מחייבת קבלת אישור מהוועדות הרלוונטיות בעירייה.

ביצוע-של-הגנן

סיכום ההליך

זה היה, אם כן, פירוט אודות הליך הקמת גינה בשבי ציון. ההליך מתחיל בתכנון ובהבנת מטרת הגינה ומשם ממשיך לביצוע. כך, מובטח לכם כי תזכו להקים גינה משגעת ומהנה בחצר שלכם.

סיכום-הליך-הקמת-גינה

תוכן עניינים