התקנת מערכת השקיה אוטומטית

מחפשים התקנת מערכת השקיה אוטומטית? ריכזנו עבורכם את הגננים וחברות הגינון המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של המקצוענים, הזמינו עכשיו:

כל מי שאין לו מערכת השקיה כזאת בבית רוצה אותה וכל מי שיש לו אותה אומר תוודה פעם בתקופה – הכירו את מערכת ההשקיה האוטומטית כל אדם שאין לו מערכת השקיה אוטומטית בגינה חולם עליה בכל פעם שהוא שוכח להשקות. וכל מי שאין לו כזאת בגינה כנראה מדי פעם שוכח להשקות. זה טבעו של האדם, להיות עסוק מדי וטרוד מדי בחיי היום יום ולשכוח דברים כמו להשקות את הגינה. גם אלו שיש להם מערכת השקיה רגילה מעדיפים ומתכננים לעשות התקנת מערכת השקיה אוטומטית, פשוט כדי המשימה הנוספת הזאת ביותר תתבצע באופן אוטומטי ותחסוך להם את הזמן ואת הצורך לזכור את זה. ומי הכי מודה על ההמצאה הזאת? כמובן שהצמחים. הם אלו שסובלים הכי הרבה כשהבעלים שלהם טס לתקופה לחול או פשוט שוכח להשקות אותם. 

 

אוטומציה של השקיה

אין מה לעשות, מחשב חכם יותר מאדם וכמו בכל התחומים היום המשק שהולכים לכיוון אוטומטי, כך גם ההשקיה מזמן התפתחה לכיוון הזה. למעשה, בשנים האחרונות הטכנולוגיה הפכה כל כך זולה וזמינה שרוב מי שמתקין מערכת השקיעה בגינה בוחר להתקין מערכת אוטומטית. מערכות אלו לא זקוקות ליד אדם כדי להשקות את הצמחים. ניתן להגיד בהם עוד קודם כמה זמן הם יפתחו, מתי הם יודלקו ומתי ייסגרו, כמה מים יושקעו בכל השקיה ובחלק מהמערכת המתוחכמות יותר אפשר לקבל אפילו נתונים על הבריאות של האדמה שבה שתולה הגינה.

 

חסכון במים ובזמן

הסיבה שרוב הישראלים החלו לבקש מאנשי המקצוע בתחום התקנת מערכת השקיה אוטומטית היא פשוט העובדה שהיא יעילה יותר מכל מערכת אחרת. מערכות ההשקיה הלא חכמות שיש היום בשוק מושפעות מאנשים שצריכים להקליד אותם ולכבות אותם. מה שלא מעט פעמים עלול להתפספס.

זה שאנשים שוכחים להפעיל את ההשקיה זאת עוד הבעיה הקטנה יותר. הבעיה הרצינית מתחילה ששוכחים לכבות אותן. המים זורמים וממשיכים להקיץ את האדמה ואת הצמחים, מה שמזיק ביותר לגינה ולא רק אלא, אלא גם לחשבון המים בסוף החודש. התקנה של מערכת השקיה אוטומטית פותרת לא רק את הבעיה של לזכור להשקות אלא גם את הבעיה של לזכור לסגור את הברז בסוף ההשקיה.

 

חלקי מערכת ההשקיה

בעת התקנת מערכת השקיה אוטומטית ישנם מספר חלקים שמורכבים יחד על מנת ליצור את המערכת. השלב הראשון הוא הנחת צינורות ההשקיה אל תוך הגינה וסידורם בצורה כזאת שכל הצמחים בגינה יקבלו מים. אל אלו מצטרפים השיבר הראשי, הרי הוא ברז המים הראשי של המערכת, מחשב ההשקיה שמחשב מתי לפתוח את המערכת ומתי לכבות אותה. המפסקים של הברזים החשמליים הנפתחים ונסגרים על פי הוראת המחשב. וסת הלחץ נוסף על מנת למנוע לחץ מיותר בתוך המערכת ולעיתים מורכב גם פילטר על מנת למנוע מלכלוכים שונים להיכנס אל תוך המערכת ולפגוע בה.

 

חלקים שניתן להוסיף למערכת

בחלק מהגינות הישראליות מבקשים הלקוחות מבעלי המקצוע להוסיף בשלב התקנת מערכת השקיה אוטומטית גם מערכת דישון מותאמת. המערכת הזאת מורכבת ממשאבת דשן והיא מזרימה את הדשן ישירות למי ההשקיה של הגינה. הדבר הזה מומלץ בעיקר בגינות גדולות במיוחד, מורכבת או מטופחות. ברוב גני האירועים, למשל, שם הנראות של הגינה קריטית, מותקנות מערכות כאלו. כשמתקינים מערכת כזאת אל תוך מערכת ההשקיה יש צורך להוסיף מפסקי אל חזור כדי שהדשן לא יכנס למערכת המים הביתית אלא רק יצא אל ההשקיה של הגינה.

 

מחיר התקנת מערכת השקיה אוטומטית

כשבוחרים להתקין מערכת כזו בגינה, צריך לקחת בחשבון שההוצאה נקבעת על פי גודל הגינה ועל פי הצרכים שלה. זאת אומרת, כמות סוגי ההשקיה ואורך הצינורות השונים יהיו בדרך כלל הפרמטרים על פיהם תיקבע הצעת המחיר עבור המערכת. לפרמטרים אלו מוסיפים את המחיר שמתאים עבור זמן העבודה של הגנן שיעשה את העבודה וכך נקבע המחיר הסופי.

מערכות השקיה קטנות יחסית שמתאימות למרפסות או לגינות קטנות יותר, בהן בדרך כלל יש ברז אחד וצינורות יחסית בסיסיים יעלו סביב האלף חמש מאות שקלים. זאת במידה ולמערכת יש ברז השקיה אחד בלבד. במידה ויש צורך ביותר צינורות וברזים המחיר יעלה בהתאמה. בגינות גדולות במיוחד המחיר יכול להגיע אפילו לכמה עשרות אלפי שקלים.

 

תחזוקת מערכת ההשקיה האוטומטית

אומנם מדובר במערכת אוטומטית שברוב הזמן לא דורשת תפעול או תחזוקה, אך עם זאת, מדי פעם יש צורך לתחזק ולנקות גם את המערכת הזו. בדרך כלל בשלב ההתקנה יסביר איש המקצוע אילו פעולות צריך לנקוט ואיך לשמר את המערכת ברמה הטובה ביותר.

כמו בכל מערכת בעלת פילטרים, מדי פעם יהיה צורך להוציא אותם מהמערכת ולנקות אות על מנת לפתור את בעיית הצטברות הלכלוך עליהם. לעיתים יהיה צורך בפתיחה שלסתימות קטנות בחלק מהטפטפות, כתוצאה מכניסה של בוץ יבש אליהן וכולי. עם כל אלו, ברוב הזמן, אין כמעט בכלל התעסקות במערכת האוטומטית הזו.

 

תיקונים למערכת

לעיתים גם לאחר התקנת מערכת השקיה אוטומטית יהיה צורך לבצע בה תיקונים. מאחר ומדובר על מערכת רצינית שגם העלות שלה בהתאמה, רוב התיקונים שלה יהיו יחסית פשוטים וזולים. התיקונים הנפוצים יותר הם תיקון הטפטפות הסתומות במערכת או תיקון המתזים. לאחר תקופה יכולים ענפים קטנים, בוץ יבש או אפילו אבנית במערכת לסתום את החורים הקטנים של הטפטפות.

במקרה כזה הגנן יפתח אותן או פשוט יצור חורים אחרים במקומות חדשים. תיקון של מתז לעומת זאת מעט מורכב יותר מאחר ובדרך כלל יהיה צורך להחליף אותו. עדיין מדובר בהוצאה כספית זעומה מאחד ועלות של מתז היא סביב הארבעים שקלים במקסימום.

 

תוכן עניינים