כל היתרונות מול מס הכנסה לבעלי חברה משפחתית

מעורבות משפחתית בעסקים הפכה לתופעה די נפוצה, כאשר מלבד הנוחות שבעבודה עם בני משפחה עליהם ניתן לסמוך בעיניים עצומות, הרי שלהתאגדות החברה תחת חברה בבעלות משפחתית, קיימים מספר יתרונות והטבות מס, בסכומים שיכולים להיות משמעותיים בהחלט

 

חברה משפחתית

עולם העסקים הוא עולם קשוח ומאתגר למדי, בו פעמים רבות אנו נדרשים להכניס שותפים ולהקיף את עצמנו באנשים עליהם ניתן לסמוך, נתונים שללא ספק ניתן למצוא במשפחה הקרובה אלינו. מלבד זאת, לעניין המשפחתי קיים גם קשר להתנהלות של העסק שלנו מול רשויות המדינה השונות, ובעיקר מול רשות המיסים.

כך, אחת מאפשרויות הרישום של כל עסק, היא תחת חברה משפחתית, הנחשבת ככזו על פי חוק, במידה ובעלי החברה הם בני משפחה, על פי הגדרת פקודת מס הכנסה – בני זוג וצאצאיהם, אחים והורים. כפי שנראה בהמשך, לאפשרות רישום זו יכולות להיות משמעויות נרחבות בכל הקשור לחובת תשלום המס, לרבות קבלת החזרי מס לבעלי חברה משפחתית.

 

מיסוי חברות בישראל

בדומה לחובת התשלום החודשית למס הכנסה, בה מחויב כל אזרח ישראלי מגיל 18, הרי שגם חברות עסקיות מחויבות בתשלום מס על הרווחים שלהן וזאת בשיעור של 25%, זאת מלבד חבות המס שיש לכל אחד מבעלי החברה כיחידים. לחבות מס חברות זו, ניתן להתייחס אליו כשיעור נמוך, זאת במידה ומבצעים השוואה למדרגת המס הגבוהה ביותר של יחיד (בשיעור של עד 50%) או כשיעור גבוה, במידה וההשוואה היא מול מדרגות המס הנמוכות יותר של יחיד.

 

חובת תשלום המס של חברות בבעלות משפחתית

בשונה משיעור חובת המס של חברה רגילה, אשר כאמור עומד על 25%, המדינה מאפשרת לחברה בבעלות משפחתית להתחייב במיסוי כמו אדם יחיד ובהתאם למדרגות המס של היחיד, אשר כאמור, יכולות לעיתים להיות נמוכות משמעותית משיעור של 25%. כך, לכל חברה בבעלות משפחתית עומדת הזכות לבחור את הנציג המשפחתי שיהיה הנישום של החברה המשפחתית, כאשר במידה וקיימות לנישום הקלות והטבות מס שונות, הרי שהטבות אלו יושתו על כלל בעלי החברה המשפחתית.

 

היתרונות והטבות המס שיש לבעלי חברה משפחתית

המיסוי של חברה בבעלות משפחתית כאדם יחיד, כוללת מספר הטבות ויתרונות שיכולים להיות שווים לכם הרבה מאוד כסף, ביניהם:

 

  • דיבידנדים

חלוקת דיבידנדים לבעלי מניות בחברה יהיו פטורים ממס במקרה של חברה בבעלות משפחתית.

 

  • נקודות זיכוי

נקודות זיכוי מס, המהוות למעשה הטבות מס, שיש לנישום המרכזי המייצג את החברה בבעלות משפחתית, יושתו על חבות המס הכוללת של החברה.

 

  • קיזוז הפסדים

במידה ובבעלות הנישום המייצג מספר חברות, הרי שניתן יהיה לקזז הפסדים של חברה אחת מרווחים של החברה האחרת.

 

בעלי חברה משפחתית? הכירו את היתרונות שלכם מול מס הכנסה

לסיכום, ראינו כי התאגדות תחת חברה משפחתית, בהתאם להגדרת פקודת מס הכנסה, מאפשרת למסות את רווחי החברה בדומה למיסוי של אדם יחיד, באופן שניתן ליהנות ממגוון הטבות מול מס הכנסה, החל מפטור מס על חלוקת דיבידנדים וכלה בניצול נקודות הזיכוי של המייצג הנישום, על סך חובת המס של החברה.

עט וניירות של עכבר

תוכן עניינים