תאורה סולארית לגינה

מחפשים שירותי גינון? ריכזנו עבורכם את הגננים והחברות גינון המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

גינה יפה מרחיבה את הנפש כל עוד היא מוארת וניתן לחזות ביופייה. בשעות היום, קל למצות את הפוטנציאל הגלום בה. אך מה ניתן לעשות כאשר החשיכה יורדת? תאורת גינה היא פתרון מצוין אך הוא עלול להיות יקר מאד עבור מי שמשתמש בגינה גם בשעות הערב והלילה. אם כך, מה ניתן לעשות בנידון? במאמר הבא תמצאו פתרונות.

תאורה סולרית היא כותרת רחבה למגוון פתרונות תאורה המקבלים אספקת חשמל מהשמש במשך כל היום. כיום, יותר ויותר אנשים מבינים שפתרון של תאורה סולרית הוא יעיל, זול ונוח גם אם הוא נשמע לעיתים בהחלה מעט לא קונבנציונאלי. אז מה האופציות המוצעות לנו?

 

מהקטן לגדול

פתרונות תאורה סולאריים לא חייבים להגיע ישר בגדול, אפשר להתחיל בקטן. מה הכוונה? לדוגמה, ישנם עמודי תאורה קטנים, בגובה של עציץ קטן, שניתן באופן עצמאי לגמרי להתקין אותם בתוך העציצים או בצידי שביל הגישה ולראות מה התפוקה שהם נותנים.

המנגנון ברור, הם נטענים מהשמש במשך היום ומאירים כשהשמש יורדת ושעות החשיכה מתחילות. אי לכך, ברור שיש להציב אותם במקומות נכונים אסטרטגית. על אף שההתקנה עצמה היא עצמאית, יש לחשב היכן יש פחות שעות צל במשך היום ולהשתמש בנתון הזה לטובתנו.

 

לחשוב בגדול

בימינו פתרונות סולאריים נמצאים כבר בכל מקום, אפילו בפנסים שמאירים בצידי הדרכים. אז כמובן, שכאשר אנחנו חושבים על פתרונות תאורה לגינה שלנו אנחנו יכולים לחשוב גדול יותר מאשר פנסים בגובה של עציץ. אפשר להאיר בלילה את הגינה כולה באמצעות השמש שהאירה במשך היום.

פתרונות תאורה סולאריים יכולים בעצם למלא כמעט כל פונקציה שממלאים פתרונות תאורה מסורתיים, בין אם זה לתת תאורה דקורטיבית בין הצמחייה ובין אם זה להאיר את הגינה באזורים נרחבים המאפשרים ממש לקיים אירוע בגינה או סתם לשבת עם חברים לכוס קפה בגינה בשעות הערב המאוחרות.

 

מה העלות של תאורה סולארית לגינה?

עלות של תאורה סולרית היא עניין יחסי. כשאנחנו מנסים לחשב את העלות יש לקחת בחשבון מספר שיקולים. ראשית, המחיר של גוף התאורה. במרבית מהמקרים המחיר של גוף התאורה עצמו לא יקר יותר מגוף תאורה המקבל אספקת חשמל רגילה. שנית, עניין ההתקנה. גופי תאורה המקבלים אספקת חשמל, דורשים איש מקצוע שיבוא ויתקין אותם באופן בטיחותי.

כאן, בתאורה הסולארית לא תמיד ההתקנה נדרשת. בגופים קטנים, הפאנל הסולארי מובנה כבר, ואין צורך להזמין התקנה בנוסף לתשלום על גוף התאורה. כאשר מדובר על קונסטרוקציות מורכבות יותר כמו עמודי תאורה או גרילנדות, יתכן ועזרה מקצועית תידרש.

 

מה החיסכון בהתקנת תאורה סולארית?

החיסכון בתאורה סולארית הוא ברור לכל. עלויות החשמל יורדות משמעותית כאשר התאורה של הלילה מקבלת את אספקת החשמל שלה מהשמש שהייתה במהלך היום. יש פעמים בהם השמש לא מספיקה, כמו בחודשי החורף ובימים מעוננים, ואז יש צורך במציאת פתרונות אחרים.

בין היתר, ניתן למשל לשלב תאורה סולארית עם תאורה שאינה סולארית, או להתקין גופי תאורה שיכולים לקבל אספקת חשמל סולארית – ושזו נגמרת לקבל את אספקת החשמל שלהם באופן מסורתי. כך או כך, כל שימוש באנרגיה קיימת ולא באנרגיה שיש צורך לייצר כמו בחברת החשמל היא חסכונית לכיס וטובה יותר לכדור הארץ.

 

התקנת תאורה סולארית

כפי שהוזכר כאן, גופי תאורה סולאריים הם פתרון זול ונוח ומגיעים בשלל צורות וגדלים. תהליך ההתקנה משתנה מגוף תאורה אחד לשני בהתאם לגודלו ולמורכבותו. ישנם גופי תאורה קטנים המגיעים עם פאנל סולרי משולב בתוכם וכל מה שצריך לעשות זה לנעוץ אותם באדמה.

ישנם גופי תאורה גדולים יותר שצריכים לתת אור חזק יותר וממושך יותר, במקרים כאלה כדאי לחקור ולהתייעץ ואולי אפילו להזמין התקנה והרכבה מקצועית. במהלך ההתקנה צריך לקחת בחשבון שהפאנל הסולארי צריך להיות מול השמש ברוב שעות הפעילות שלה ולכן יש לחשב היטב היכן המקום המתאים ביותר להניח אותו על מנת להפיק מהשמש כמה שיותר חשמל לשעות הלילה.

ישנן מערכות תאורה שדורשות חשמל רב, והפאנל הסולארי שלהם מגיע עם חיישן שזז לעומת השמש עם התקדמותה. כאן דרוש איש מקצוע שייתן את הצד המקצועי ויעזור למקסם את היכולות של התאורה הסולארית בינה הפרטית שלכם.

 

תאורה סולארית – יתרונות

כשחושבים על מוצר חדשני תמיד כדאי להציב אותו אל מול הישן חסרונות מול יתרונות, ולראות מה כדאי יותר ואיפה כדאי להשקיע את הכסף. בעניין התאורה הסולארית היתרונות די ברורים, ראשית, החשמל מופק מהשמש ועלויות החשמל צונחות באופן משמעותי ביותר לעומת שימוש בתאורת גינה המקבלת אספקת חשמל מהמקורות השמרניים.

שנית, ההתקנה די פשוטה ברוב הפעמים ולא דורשת מאמצים מיוחדים, גם אם נעזרים באנשי מקצוע רלוונטיים. גם המחיר של גופי התאורה עצמם לא תמיד יקר יותר מגופי תאורה רגילים ובשורה האחרונה – ההשקעה משתלמת.

 

תאורה סולארית – חסרונות

החסרונות בשימוש בתאורה סולארית הם מעטים אך חשוב לקחת גם אותם בחשבון. מאחר ומסתמכים על השמש, ישנם מצבים בהם האספקה היא לא סדירה או לא מספיקה. לדוגמה ביום חורפי או מעונן, גופי התאורה לא בהכרח יצליחו לקבל אספקת חשמל שתצליח להשאיר אותם דולקים בכל שעות החשכה. בנוסף, יתכן והתאורה שתתקבל, תהיה חלשה יותר מן הנדרש, תלוי בסוגו של גוף התאורה כמובן.

 

איפה אפשר לרכוש תאורה סולארית לגינה?

תאורה סולארית לגינה היא לא מצרך נדיר כל כך ולכן לא צריך להשקיע בחיפושים כאשר רוצים לרכוש תאורה סולארית. בכל חנות המתמחה במוצרי גינה ותאורה ניתן למצוא פתרונות כאלה ואחרים, רק צריך למצוא מה עונה על הדרישות והצרכים של כל אחד.

תוכן עניינים